|
|
|
|---|---|
Verdi |
C 350 e aut. FleetEdition Kombi Pris: 455.000 kr Månadskostnad 6.610 kr Förmånsvärde: 3.534 kr Bensinmotor: 211 hk Elmotor: 82 hk Max systemeffekt: 279 hk 0-100: 6,0 sek Räckvidd på el: 30 km Länk Tycker den verkar intressant. Jag har 15 km till jobbet och kan ladda både hemma och där. Helt ok prestanda också. Fattar dock inte hur det funkar. Man vill ju ha mer än 82 hk då och då när man kör. Blir det ett stort antal kallstarter då eller? Det kan väl inte vara så bra? |
|
Nu är minnet lite vekt men det var ett test av den i Auto motor sport (har jag för mig) för nåt nummer sen och de var inte imponerade av den. Väghållningen var frågetecknet och även körsträcka på el. Gå förbi nåt bibliotek och kolla:) //RX400h -08 |
|
|
Var visst Teknikens värld: Länk //RX400h -08 |
|
|
Lite spamvarning här:) Kola så du kan köra med värme UTAN bensinmotorn med. De flesta kör motorn för värmens skull och då försvinner lite av fördelen med eldriften. //RX400h -08 |
|
|
Minns att den fick kritik med svajiga köregenskaper i test Håller med om ovanstående. Kolla att bilen verkligen går på el! Mitsubishi Outlander plug-in exempelvis går inte på el överhuvudtaget första milen om det är under 15 plusgrader. Det blir helt värdelöst, ekonomin går åt skogen direkt. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Nej det verkar ju inget vidare med dålig väghållning. Samma sak med värmen. Räcker det med att ha den på tomgång? I så fall är det väl försumbart nästan? |
|
Kommande 330i pluginhybrid då? Ska inte den vara billigare och hyfsat välutrustad från start? Mars 2016 känns bekant. Just det där med dåliga vägegenskaper gjorde C350 e väldigt kall för mig. |
|
Verdi |
BMW brukar aldrig erbjuda sina hybrider som kombi. Inte för att jag behöver det men det skadar å andra sidan inte heller. Bra för andrahandsvärdet är det ju också om inte annat. Nej, tror den går bort för då blir det så plågsamt uppenbart att jag byter ner mig. F30 är snart på slutet av sin levnad också. C-klass är nyare och skulle kännas fräschare längre. Nåja, är ingen större stress. Har haft 330:n i 2,5 år nu. Är fortfarande väldigt nöjd. |
|
Dessutom så försvinner ca. 100L i bagageutrymmet på C350e. En mellanklasskombi med 350L bagageutrymme är inte så hett alla gånger ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.