|
|
|
|---|---|
|
Så har jag då (äntligen) blivit med BMW. Jag har förstås en massa frågor och funderingar som lär dyka upp här på forumet. Dock har jag ett lite halvt akut problem som dök upp i morse, den ville inte starta vid -25 grader som det var i morse. Jag hade motorvärmare och kupévärmare igång ca 3 timmar, satte mig i en varm och skön bil, vred om nyckeln och väntade tills glödgningen slocknat och sen försökte jag starta, men den ville inte igång. Startmotorn gick runt men den orkade inte igång. Gjorde om samma procedur tre-fyra gånger tills batteriet inte orkade längre. Då fick jag ta startkablar från min andra bil och sitta och köra startmotorn ett bra tag (ca 2-3 minuter) innan den "tände" och slutligen startade. Körde ca 5 minuter och stängde sen av bilen för att uträtta ett ärende, startade den efter 10 minuter igen och den går igång som en klocka. Och förmodligen går den igång i eftermiddag efter jobbet då den stått i -20 grader i 8 timmar. Med andra ord, den startar inte när det är för kallt. Var ska jag börja leta orsaker till det? Kan det vara nåt med glödstiften? Dags för service? Finns det nåt "knep" för att få igång den? I natt ska jag ställa in den i varmgarage och sätta laddning på batteriet så den iaf går igång av sig själv. Det känns förj...igt att man ska kunna kallstarta en Skoda vid -25 och köra upp till BMW'n för att hjälpa till med starten.. ;-) | |
| Det låter som glödstift och/eller styrenhet. Läs av felkoder först och se vad dom säger. | |
| Ja, pratade med några "experter" och troligen är motorvärmaren trasig samt att glödstiften är utslitna. Ska hem och mäta upp resistens osv ikväll. Tack för tipset.! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.