|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon mer än jag som har problem med parkeringssensorerna vid kyla? I mitt fall är det ofta en eller två i bak som påstår att jag har backat in i något konstant trots flera meter till närmaste hinder. Vid varmare väderlek fungerar det som det ska. Sensorerna är rena och snöfria. Jag kör en 520i -08 LCI. Mvh Micke | |
|
Ja, på en Berlingo. Troligtvis frost. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Frost... Nej, sensorerna är rena och helt fria från yttre påverkan. Det skulle vara om det har krupit in fukt i kontakterna i så fall. | |
| Märkte samma sak här om dagen. Det var troligen en frusen vattendroppe ca 1cm över själva sensorn men ingenting på sensorn. Funkade efter att jag tog bort "vattendroppen" | |
| Ganska vanligt problem. Min beter sig likadant. Finns ett flertal trådar om detta i forumet, sök PDC failure så kommer det upp massor av trådar. | |
| PDC failure innebär väl att man får larm på att det är fel på systemet? Jag får inget larm om detta. Den tror bara att jag är på väg att köra in i något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.