|
|
|
|---|---|
Red Devil |
Jag menar steget mellan 320 och 323 är inte så stort, 20 mer hk, då kan man faktiskt sikta ännu högre och sikta sig på en 325:a, vad tycker ni? |
|
Köp absolut 323! Den drar mindre bränsle än 325, har bättre bottendrag, och faktiskt nästan lika många hästar!!! Någon mätning visade att 323 inte har 170hk, som fabriken uppger, utan c:a 188hk!! Använd sökfunktionen för att hitta tråden där detta diskuteras! :) _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Det var tydligen teknikens värld som hade gjort det testet. Ska försöka få tag på den tidningen. |
|
|
vilken årsmodell snackas det om ???? /Johan _________________________ Länk Min Bmw |
|
|
323 Burnout e36 modellen |
|
|
Om det är E36 vi pratar om så steget mellan 320 och 323 ganska stort i verkligheten, 20 hästar på papperet är inte hela sanningen. 323:an är en mer civiliserad bil med bra botten och mjuk motorgång, 325:an är dock busigare och på vissa sätt roligare. Däremot är 323:an en nyare modell. 325:an måste piskas för att göra sig förstådd :) Det är ett svårt val om man har två likvärdiga bilar framför sig och det är motoralternativet man velar om. -------------------------------------------- Länk |
|
|
...mere info... Länk V-max |
|
Kowalski |
Red Devil: Stämmer som de övriga säger att det effektmässigt inte är så stor skillnad. Samt att 323-motorns effekt är i underkant. Men den stora skillnaden är ju vridet. 320 har inte mycket till vridmoment med sina 190nm som levereras några hundra varvtal innan rödmarkeringen. 323 har istället en flackare kurva med 245nm vid 3800 rpm, men även en liten spets på toppen. Provkör en av varje, så märker du ett helt annat sug i 323:an. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
Red Devil |
Kowalski........>jag har kört min brors 323i (96) Jag tycker att den känns tung i jämnförelse med en 325:a, men kan hålla med att motorn känns mjuk, direkt efter start hör man knappast om motorn är igång eller ej. enligt mig 323 en besvikelse, det håller brorsan också med, han ska sälja den nu på direkten. Acc, m-Optik, Skin,m.m |
|
Jag stod i "valet & kvalet" när jag skulle köpa.. Efter att testat två 323:or så var jag säker! Tänkte att jag skulle testa en 325:a iallafall,jag blev helt såld! Enligt min mening så är 325:an en mkt roligare bil. Precis som dom andra säger så är 20 hk Jävligt mkt.. And justice for all.... |
|
| Lembit är 20 hk jävligt mycket mer ,konstigt då att det inte på prestandan. | |
|
Nu behöver ju inte det här urarta till en pajkastning mellan 323 och 325-ägare. Precis som thias säger är ju prestandan snudd på identisk mellan dessa båda modeller, iaf om man ska lita på modellguiden här på BMWPower och det gör åtminstone jag. Sen får vi ju hoppas att alla som äger någon av nämnda modeller är utomordentligt nöjd med just SIN bil. |
|
Red Devil |
Lembit........> Håller med dig, jag hade också valt en 325:a fråga min bror, han tyckte att han fick bra pris på 323;an med tanke på skin och diverse utru, men han tycker att 323;an är en tråkig bil. Prismässigt kunde han ha fått en 325:a utan skin dock en roligare bil. Förresten var är bullranden i 323:an, en 318 låter ju förfan skönare. |
| Har någon vridmomentskurvor att dela med sig av för 323/325/328? Jag hatar att köra bilar med vridmomentskurvor utan spets på höga varv och kanske byter bil i framtiden. Jag vill att motorkaraktären skall vara som på en M5 3,6 eller 318is... | |
| Ja föredrar min 328 för då kan man verkligen trycka på när man vill slänga på asfalten.. Har funderat på en E46 320 bara för att få ner soppan, men ja tror ja kommer att sakna de som man har idag.. När man behöver en extra knuff så finns de juh typ.. | |
|
red devil Förresten var är bullranden i 323:an, en 318 låter ju förfan skönare. Vad är det som är skönare med en slamrande motor? att man håller sig varm om öronen när man kör med hörselskydd eller? |
|
Red Devil |
thias........> nu är det inte så att jag kör en 318, men har gjort det engång i tiden, Jag tycker att min 320 låter bättre än brorsans 323:a, en 96. Precis som du har. Sen ska vi inte tala om 535:a som jag har den låter grymt skönt. Alla 323 ägare. (no offence), smaken är som baken. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.