AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
5.089

Eftermontera Keyless (komfort öppning)

Sn
35
Snickaren-73.
428i Xdrive 2014 (F32)
Jo nu är det så att jag har haft keyless öppning på dom senaste bilarna men ej på nya pärlan och jag saknar det något enormt!! Glömmer alltid att leta rätt på nyckeln i fickan och trycka på knappen vilket resulterar i att jag står och rycker i det låsta handtaget...

Det är alltså detta som jag skulle vilja eftermontera

Komfortöppning
Innovativt och användarvänligt – med Comfort Access kan framdörrarna och bagageluckan öppnas utan att fjärrkontrollen behöver tas fram. Det identifieras automatiskt att du har fjärrkontrollen på dig, t ex i fickan, när du befinner dig i närheten av bilen. Det räcker att du tar i de främre dörrhandtagen eller rör vid bagageluckans knapp för att dörrarna och bagageluckan ska öppnas. Därefter kan man sätta sig i bilen och starta motorn genom att trycka på start-/stoppknappen. Bilen kan även låsas utan att använda fjärrkontrollen. Tack vare att fjärrkontrollen identifieras är Comfort Access-funktionen alltid helt säker.

Någon som har koll på om det är möjligt och pris? Blir ju iaf till att byta ut handtagen för att få sensorn.

Sedan undrar jag om det verkligen inte går att få funktionen att sidospeglarna viks in automatiskt när jag låser bilen, utan att behöva trycka på knappen som sitter på dörrsidan? Hittar ingen inställning för detta i menyerna.

Varför göra något imorgon när du kan göra det idag ;-)
Det kostar massor och är enormt mycket jobb. Så lättare att byta bil...
Vi pratar antenner, moduler, sensorer, dörrhandtag osv. Tror inte det stannar under 15k-20k.

Gällande att fälla in speglarna så är det inga problem om du programmerar om bilen. Men det får göras med egen dator och lite pill så inget för den som är rädd för att pilla runt i saker som kan förstöra bilen.
Sn
35
Snickaren-73.
428i Xdrive 2014 (F32)
Tack för svaret Imolarot, då får jag lära mig att trycka på knappen i fickan tror jag.
I övrig är bilen mycket bra utrustad så jag får ha överseende, är säkert an vanesak.

Kan inte bmw verkstan programmera om sidospeglarna??

De kan men brukar vara svårt att övertala dem att göra inställningar av detta slaget. En del har lyckats och en del har fått betala flera tusen för det. Fråga och se, vad de än säger så går det och tar inte många minuter.
Sn
35
Snickaren-73.
428i Xdrive 2014 (F32)
Det är det här som du menar Imolarot?

Länk

Vart/hur programmerar jag koderna?

Exakt, här är en bra tråd för att läsa på.

Länk

Man behöver en dator, en kabel och lite programvaror. Om man inte är så haj så kan man förstöra boxen på bilen så man måste köpa en ny för x antal tusenlappar. Men är man lite teknisk och läser på så är det inga problem.

Finns massa experter där som är grymma på att hjälpa till och svara på frågor osv. Man kan även betala folk som kodar din bil på distans.
Visa användare
35
BMWUpdateSWE
BMW M5 2012
@Snickaren-73 : Allt går att eftermontera men som Imolarot säger så kostar det en del. Man kan däremot använda sig utav beg. delar förutom nycklar för där får man beställa nya nycklar för komfortöppning, Delar som behövs är dörr handtagen och 4 antenner om ja minns rätt plus styrenheten då sen är det kodning som gäller,

Men för backspeglarna så är det kodning som gäller och ibac kod om du har knapp för att fälla in dom på dörren.

BMWUpdateSWE
Sn
35
Snickaren-73.
428i Xdrive 2014 (F32)
Infällning av sidospeglarna visade sig inte vara något problem, imorse testade jag att hålla in låsknappen på fjärren och se där, då fälldes speglarna in. Uppenbarligen så finns funktionen i.o.m att jag har knappen för manövreringpå dörrsidan. Problem solved

Ska dock undersöka keyless kostnader

MI
80
MIST_
M235ia F22 -15
318d F31 -15
Tjo, Hur gick det med comfort access? Jag har läst att vissa bilar kommer med kablar fördragna och allt som saknas är sensorn i dörren för att öppnas på detta sätt. Alla bilnycklar vars bilar inte har något "nyckelhål" ska ha möjligheten till comfort access då det är liknande signaler osv som används för keyless go.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.