|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ställde en fråga för snart ett år sedan då jag började få problem med min 520d p.g.a kabelbrott och ett dåligt batteri. IBS:en hade kopplat ifrån och nollställt allt i stort sett varenda gång jag startade bilen. Kabelbrottet åtgärdades och jag bytte även batteri. Dock tog jag inget AGM för jag fick höra att det inte behövdes om man inte har typ start/stop funktion och liknande på bilen. Så jag tog ett "vanligt" men har för mig att jag dammade på med 100ah. Det gick bara att välja 90 eller 110 i datorn så jag tror verkstaden kodade in 90ah för han sa att det gör inte så mycket om det finns mer kraft än vad man anger. Nu idag knappt ett år senare säger frugan att klocka och datum var nollställt i bilen och när jag åtgärdar det står det även low battery charge? Idag är det den 20/1 och datumet hade stannat på den 17/1 och jag vet att morgonen den 18/1 var det typ -20 grader. Va fasen kan detta vara? Bilen spinner igång som en klocka så den känns inte seg. Kan det vara nytt kabelbrott eller får bara IBS:en en knäpp p.g.a. kylan? Jag har inte stödladdat batteriet alls sedan bytet och vi kör inte så mycket långsträckor med bilen iofs. Kör drygt en mil med den 2 ggr om dagen 3-4 dagar i veckan och sen använder vi bara den på helgerna. Tack på förhand för hjälpen! =) "När du älskar att köra" | |
|
Hej, Jag har gjort exakt samma sak som du, stoppade i 110 ah batteri men kodning 90 ah . fick exakt samma problem som du under jul men när jag började titta på batteriet så såg jag att minus klämman var lös. Drog åt den och efter det inga problem. startar vid -27 utan motorvärmare och inga varningar... batteriet är nog 1 år gammalt nu om inte mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.