|
|
|
|---|---|
|
Hallå Klurar på 745 eller 760. Vad tror ni är för och nackdelar? Finns det berömda kylröret även på 760? Försöker hitta en entusiastbil men verkar svårt. | |
| kul å se den men vilket dåligt skick den var i en del rost ,lycka till med renoveringen | |
| Fel tråd? | |
|
Som entusiastbil 760 utan minsta tvekan. Motorgången, prestandan, utrustningsnivån och framförallt känslan i bilen är helt annorlunda än 745, mycket beroende på den påkostade inredningen med läderklädda paneler, alcantarainnertak och annorlunda träinredning. Dock är utbudet av 760 i Sverige litet minst sagt, och få bilar är rätt specade. Vad jag förstår är växellådorna en svag punkt på 760 vilket även jag själv fick erfara när jag hämtade min i Tyskland i somras. Jag hade min till salu på blocket under hösten, ett par seriösa spekulanter och en hel del drömmare, men den är inte såld än. Kanske jag provar att annonsera den till våren igen Länk BMW CS #5139 |
|
|
Fin bil. Vill helst ha ljus inredning. Vad begärde du för den när den låg ute? |
|
|
Min har svart inredning vilket jag brukare föredra, men det är ju som sagt en smaksak. Jag begärde 119.000 kr för min vilket vad medvetet högt för att sålla bort oseriösa spekulanter. För seriösa köpare är det givetvis diskutabelt. Vad gäller prisnivån på dessa bilar är det inte lätt att bli klok. I Sverige är utbudet väldigt litet och priserna generellt höga. I Tyskland börjar priserna generellt runt 8000 euro men min erfarenhet är att dessa pengar definitivt inte köper en felfri lågmilare. Jag var själv ner i Tyskland i våras och tittade på några bilar, men åkte hem tomhänt den gången. Sedan dök den bil jag senare köpte upp med rätt spec och historik, visserligen något dyrare men ändå attraktivt prissatt, och då var intresset stort. Bilar med oattraktiv färg, spec eller utrustning verkar dock vara mycket svårsålda, en del bilar som fanns till salu förra våren ligger fortfarande ute på annons BMW CS #5139 |
|
|
Hm, reggade mig här 2007 men har fortfarande inte fattat om det finns ngn PM funktion :). Vore intressant att veta mer om din 760. |
|
|
Skicka ett mail till johannes@zickertsystems.se så kan du få lite mer information och även bilder om du vill 😊 BMW CS #5139 |
|
|
J.L, jag såg din annons och spontant trodde jag det var billigt med 119, men uppenbarligen är marknaden för 760 liten i Sverige. Jag har också sett skillnaden på priser i Tyskland och Sverige, men om bilarna i Sverige inte säljs för det dom är utannonserade för luras man väl att tro 760 är värd mer än den egentligen är här. |
|
|
Hej! Slussade precis vidare en 760IL 2008 till en handlare jag känner bra. Ska jag kolla om han kan släppa bilen innan rekond för ett bra pris? 7800mil, Svensksåld bil med få brukare. Lång med mockatak, elbaksäte, Nightvision osv. Givetvis kostar bilen en slant men kan förmodligen göra ett bra mycket bättre pris än vad bilen ska annonseras för! / Emil |
|
|
Hej Emil Jätte gärna! |
|
|
Angående det berömda kylröret mellan cylindrarna Använd destillerat vatten och original BMW korrisonsskydd med glykol. Brukar lämna med 2*5 ltr dest vatten vid kylvatten service. Sen finns det teleskoprör i USA på nätet om det måste åtgärdas. Så nog inget jätte problem. Mvh Staffan Bruhn. |
|
|
Tack för svar. Blev en Jagga för en stund. Måste ju prova ngt som inte är lika stöldbegärligt. Kul bil iofs. |
|
|
Hej Hosse! Undrar om 740D 2006-2010 skulle vara värt att satsa på eller i modellen, alltså bensindriven. Aldrig haft 7 serie med är nästan en drömbil. Min bror rekommenderade dig som kan en hel del om BMW, kanske bättre än BMW verkstädernad mekaniker. Tack för svar av annan BMW antusiast! Hälsningar Sam |
|
| Bäst med 5- serie, allt dubbelt så dyrt med 7-serie o ingen större skillnad:) | |
| Hade nöjet med en splitt ny 520D 2012 med senaste dieseln med M paket när elektroniken strulade på 760:n, den var fantastiskt, hade den en vecka, så gissa om man ångrat sig. Sitter nu på två svarte petter:) | |
| Sen ska vi inte tala om 2018, då får man flytta utomlands:) | |
| Har som sagt två bilar, kör låga mil, men knepigt sytrm för integistrerade fordon, full skatt fast de mest står stilla?? | |
| Så 520D kan trockla sig igenom mupparnas samhällsförstörare. | |
| Så klart 7-serie ultimata bilen, 5- serien bra alternstiv. Andra biltillverkare kan slänga sig i väggern. Har ägt 560 SEC, fin bil men ingen aning om vägen i ratten:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.