|
|
|
|---|---|
| Funderar på BMW återfall.. Vad ska jag tänka på att undersöka på E70 ifrån första årsmodell till -10. Sjusitsigt är ett krav. Mer vanliga fel och vanligt underhåll tänker jag på. Det kommer att bli en bil som rullat mellan 10-25000 mil.. Det är ju en BMW som ska köpas så milen spelar inte så stor roll. | |
|
Hej Fel som kan vara värt att kolla på: Framfjädrarna kan ha gått av Läckande oljetrycksgivare Läckage från vakuumpumpen Slitna skivor runt om och/eller belägg Luftfjädring bak Gasspjäll eller kablage till gasspjäll kan strula Småsprickor i framlyktor Läckage från oljekylare (om modellen har sådan) Gasdämpare till bakluckan slut Jag har haft en 7-sitsig men har nu en 5-sitsig. Tyckte 7-sitsig var kul i början, men har ju aldrig använt det. Dessutom kan man inte ha reservhjul, saknar utrymme under bagagerumsgolvet. Baksätet ser bättre ut i 5-sitsiga. Om man inte absolut måste ha 7-sitsig, så tycker jag inte man ska låsa sig vid tanken att det ska vara 7-sitsig. Det finns en hel del negativa effekter av 7-sitsiga. Mvh Tommie |
|
|
Hej! Jag fick själv tips att undersöka om behållare för spolarvätska & ledningar till bakre spolmunstycket är helt. Finns tydligen skräckexempel där dessa ledningar läckt och förstört kabelhärva. |
|
|
Vi har sjusitsig och det var ett krav när alla fyra ungarna var små. Nu har två av dem vuxit upp så inte längre något behov, men kommer ändå till användning ibland t ex då släktingar med barn hälsar på och man ska skjutsa till och från Arlanda mm. Har en fråga angående detta med reservhjul; har E70 som inte är utrustade med 7-sits per automatik reservhjul eller hur ligger det till? |
|
|
Jag har 5-sitsig och inget reservhjul |
|
| Tack för bra tips! Någon som vet hur vanligt det är med spolarvätskeproblemet.. Är det några få skräckexempel eller händer det förr eller senare på dom flesta X5? | |
|
Hur är det med benutrymmet mellan framstolar och vanliga baksätet i sjusitsig? Är det samma som i femsitsig? ///Micke |
|
| Skulle jag tro. Använder man tredje raden dock blir livet lite lättare för dem längst bak om tvåan och ettan flyttar fram en aning... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.