|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525 -91 som jag har tänkt köpa ett sportluftfilter till. Är det någon som kan rekommendera något och vad det ger för resultat i form av ljud och effekt och var det finns att få tag på. Lampinen | |
|
Sök under sök inlägg uppe till höger. Jag måste personligen avråda från ett sådant om du inte kraftigt trimmar motorn eller liknande. Mvh Asken |
|
|
Förvänta dig ingen effektökning på en icke-trimmad motor. Däremot ett ökat slitage pga mer skräp i motorn. Ljudet blir iofs lite trevligare men..... Om du använder sökfunktionen "sök inlägg" och skriver in "sportluftfilter" kommer du att få så mycket att läsa att du kommer i säng sent i natt. ;o) Detta diskuteras ofta här i forumet! Mvh |
|
|
Finns säkert en miljon inlägg här som besvarar din fråga så använd sökningen! Personligen så kan jag säga fölande: Effektökningen du får är ungefär 0%. Motorslitaget ökar något, såvida du inte sköter ditt sportfilter bra. Om du monterar ett öppet(koniskt) filter så får förmodligen avsevärt fräckare insugsljud, vilket absolut kan vara värt pengarna. Märken jag fått rekomenderade är GreenCotton, Pipercross och K&N. _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
| *lol* Det blev 3 likvärdiga svar på 2 minuter :D | |
|
Asken vann! ;o)) Mvh |
|
| ...som vanligt..nedrans!! ;) | |
|
Per: Välkommen in hit förresten vi ska ju inte skrämmas men det är verkligen inget direkt att ha. nofxmassanuffror: är detta en *chat*?:D Johan B: Jag vann en order idag, hur visste du?:D Asken |
|
| Asken: Borde kanske finnas en chat här på sidan...(javaversion av den befintliga inofficiella IRC-kanalen??) skulle spara rätt mycket serverutrymme på att slippa en massa onödiga inlägg av den typ som jag m.fl. tenderar att ibland skriva...hoppas inte Tommie bannar mig härifrån bara...då skulle mitt liv gå i spillror :'( Grattis till ordern förresten! :-) | |
|
Tja Asken, med den farten så... Grattis! Mvh |
|
Asken (AutoPower) |
nofx16: Det "inofficiella" chatten är inget som har med www.bmwpower.nu att göra på något sätt och vi vill inte bli förknippade med den du nämner. Vi stöder inte eller det existerar ingen www.bmwpower.nu-chat i nuläget i alla fall. I utveckling av siten får du maila vederbörande och fråga i mån av tid så svaras det. Om du tycker att du skriver många onödiga inlägg minska då hastigheten i ditt postande:) Om du skriver 3700 inlägg på raden utan syfte kan jag lova du blir rödnäst:)) Tackar och bockar. Johan B: Merci:) Asken |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.