|
Sida 144 av 144
|
|
|---|---|
|
Dags för ett trådlyft när det bara är veckor kvar innan även G31 går ur produktion. Den lokala handlaren (Bilia) har kampanj på 530e xDrive Touring med M-paket, HK, dragkrok , serviceavtal på 3 år samt vinterdäck. Bad min säljare om följande spec 530e xDrive Touring M-sport Sophistogrå Dragkrok 18 rum standardfälg till M M shadowline takrail M shadowline utökat innehåll Connected Innovation Sportstol med svart sensatec Svankstöd Harman Kardon Comfort access Driving assistant professional Då jag räknar med att kunna köra vardagskörningen på el samt att jag om jag byter kommer undan det faktum att nuvarande trea snart kräver helförsäkring, nytt serviceavtal och nya uppsättningar däck blir kallylen inte så tokig. BMW CS-rabatt fick man på det hela också. Blir till att ta sig en rejäl funderare. Någon som nosat upp andra vassa kampanjer på utgående 5a? Har lite funderingar kring färgval. Gillar Sophistogrå men rädd att den kanske är lite tråkig? Någon som har input på Arctic race blue eller Phytonic blue? Konfiguratorn gör inte dessa rättvisa inser jag när jag kikar på bilder på verkliga bilar men har någon forumläsare sett dessa i verkligheten tar jag gärna emot input. |
|
| 530e har en (för) liten tank och klen motor med "tomt" batteri. Passa på och köp en "riktig" motor (minst 540i eller 530d) om du ändå har möjlighet. Annars köp en begagnad, då din specifikation troligtvis är "mainstream". Välj hellre mindre utrustning och en bättre drivlina. | |
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Personligen gillar jag färg och hade valt Aventurin röd metallic på utsidan och cognac sensatec interiört. Interiört hade jag även lagt till instrumentpanel i sensatec då jag tycker det höjer lyxkänslan i interiören och är något man ändå sitter och tittar på rätt mycket när man kör. Verkar som många återförsäljare har kampanj på modellen som Förenade bil exempelvis. Har dock ingen input vems kampanj som är bäst men det är väl som oftast säkrast att jämföra ett antal olika för att få ut rätt pris. Hur länge till tillverkas modellen? |
|
Jag har just kombon Aventurinröd med cognac sensatec. Tycker det är riktigt snyggt. Den bilen är dock till salu inom någon vecka eller två. Om jag inte tar min inbytesoffert. BMWCS #8925 |
|
|
turbo4ever: Har räknat på sexcylindrigt då listpriset är snarlikt men då det inte är någon kampanj på dessa drar kalkylen iväg. Dock medveten om att 530e inte är helt modern längre som laddhybrid betraktat och sexa är alltid sexa… Igelkotten och Newman: Tack för input om färg. Hade samma tanke att färg bryter av mot alla svarta, grå och vita (även om det också är snyggt). Tror den lokala handlaren ska ha en Adventurin - ska kolla in den. Sensatec-panel är inte en dum tanke heller. Vecka 8 byggs de sista G31orna enligt ”min” säljare. |
|
|
Hybriddrivlinan börjar kännas lite gammal, speciellt nu på vintern är inte räckvidden så kul. Men om man kan köra dagligen på el vilket vi gör till 99% så funkar det ändå rätt bra. Men 540i är en otroligt bra kombination annars, synd om dom inte kör kampanjer på den också. Phytonic tycker jag ser rätt bra ut, men fördelen med t.ex. Aventurin som nämns (som jag själv också har på G30n) är att den skiftar mycket mer i nyans beroende på ljus. Jag upplever att en lack som Phytonic ser "likadan" ut i olika ljus, på gott och ont. Aventurin väcks till liv med solsken och ser riktigt läcker ut då. Tyvärr tycker inte jag att vintermörkret gör den några tjänster, den känns lite plattare nu under mörka tiden. Jag tror att svart fungerar bra som interiör även med Aventurin, även cognac som nämns här eller en ljus inredning. Jag tycker annars att dom grå kulörerna fungerar väldigt bra på G30/G31, tyvärr tycker alla andra också det så dom flesta är grå känns det som. :) |
|
| Skickade ett PM till dig, Johan M. B! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.