AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.853

Ännu ett elektronik problem!

Sida 1 av 2
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Tjena! Satte nyckeln i bilen idag och fram kom symbolen för stor kontroll. Alltså den med en bil på en pelare. Symbolen var gul. Det lustiga va att klockan och förbrukning och sådant nollställdes. Bilen ska inte in på service förrän om 350mil då bromsbelägg. Testade att köra en sväng och sedan stänga av bilen. Starta och fram kom symbolen o allt nollställdes. Testade igen men då kom den inte fram och inget nollställdes. Tillägas ska att jag forfarande har problem med defroster,välkomsljus,restvärme som funkar då och då. Jag blir fan inte klok på detta.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Som diskuterats i andra trådar, trolig orsak är låg spänning.
Symbolen med bilen på en pelare kan betyda massvis med saker, läs ut cc-id koden så får du en indikation var problemet ligger.
Eftersom du har andra elektriska problem så är det nog så att bilen stänger av all onödigt när spänningen sjunker för att ha kvar kräm för att kunna dra runt startmotorn.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
cc-i koden?
Visa användare
474
Le Boeuf
Här kan du läsa lite mer:

Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Tack! Har en polare som har autocom tänkte kolla om den visar nått?
Pe
157
Pekki
320dT -14
Precis så började min larma för me för nåra veckor sedan..

Bytte batteri förra veckan o alla dom problemen försvann
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Vad köpte du för batteri?
La
20
Lassegas
320dA Touring -11.
Ladda batteriet över natten - problemet kommer vara löst.
Pe
157
Pekki
320dT -14
Problemet kommer va löst tillfälligt ja...

Ja ladda mitt me skitlänge men de kom tebax sen igen.

Så ja böt batteri så försvann problemet

Köpte via mitt jobb, nån nätsida.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kom batterisymbol idag nu oxå. När jag hade tändningen på ett tag. Så det är batteriet som spökar. Köper ett nytt på BMW 1845:- :-(
La
20
Lassegas
320dA Touring -11.
Allt beror ju på vilket skick batteriet är i, samt vilken körcykel du har. Personligen pendlar jag ca 14 mil om dagen. Kör du småintervaller i stan så är det klart att batteriets livslängd förkortas avsevärt nu på vintern.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kör mycket små sträckor.
Pe
157
Pekki
320dT -14
Ja de blir ju så med mycke kortsträckor..
De är smällar man får ta;)

1845.- på BMW de lät billigt
Har du inte AGM batteri i bilen.
Vad har du för bil.

Mitt AGM 95 Ah batteri gick på ca 2000
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Vart köpte du det?
Pe
157
Pekki
320dT -14
Via mitt jobb.. Me rabatter o så
Kommer inte ihåg va de hette nu men..

Biltema har ju ett 95 ah som ska va på den bilen för 1850..
Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Tack för länken.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Beställde ett varta F21 idag. Men blev orolig över måtten. Ni som bytt batteri från original till annat har det då passat?
Jag har samma problem med min 320d. Ringde mbilar och frågade vad ett nytt batteri skulle kosta. 4300 eller 3300 monterat och klart beroende på vad jag har för batteri. Tyckte det lät lite kryddat, så jag frågade vad bara batteri skulle kosta. Då insisterade han på att byta batteri själv var en dålig idé. Varje batteribyte skulle visst registreras på något sätt, annars kunde det bli problem med den högre spänningen i ett nytt batteri. Låter sjukt konstigt tycker jag. Så vad har den samlade expertisen här att säga ifråga?
Visa användare
474
Le Boeuf
Ändrar du till ett större/starkare batteri bör man väl koda om bilen så att den vet vilken styrka batteriet är på. Sätter man dit ett likadant så känns det som att man inte behöver koda om.
Lite osäker men så tror jag iaf.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Testade idag att ta ur batteriet. Jävlar vilket meck det var!!! Det lustiga var när jag satte tillbaka batteriet. Så visar nu serviceindikatorn att bilen ska på service om 120mil. Innan jag hade ur batteriet var det 340mil. Jag hade alltså ur o i samma batteri.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.