|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta bort min 320d -08 pga ändrade körförhållanden. Enl deklaration ska bilen i rubriken vara ett fint alternativ. Bränsleförbrukningen ska vara låg trots effekten och skatten rimlig. Är det några falluckor som man bör passa sig för? Med vänlig hälsning Per | |
| Ja, problem med NOX-sensor, tändspolar och högtryckspumpen. De flesta bilarna bör vara åtgärdade på garanti vid det här laget, men det finns de som har haft återkommande problem. Googla N53 och problem vet jag :) | |
|
Länk Den tilltänkta bilen förbrukar ca 40% mer än din nuvarande vid jämförbar körning. Om din nuvarande bil drar 0,90l/mil med din körprofil kommer alltså en 530ia förbruka ca 1,26l/mil. |
|
| Här antar jag att den ärade forummedlemmen Narvselius bör kunna fylla på med typ allt du någonsin kan tänkas behöva veta i ämnet :). | |
|
Man bör passa sig för för lite gasande och för då sträcka-ut körningar ;) Extra viktig på denna som är direktinsprutad med magerdrift. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| Mkt trevlig motor och bil i det stora hela men uppgiven förbrukning är i princip omöjlig att komma ner i, räkna med minst litern blandad körning och som bäst 0,7 l/mil landsväg. Ändå inte dåligt för en stor bil med 270 hk. | |
|
530 är nog den snålaste effektstarka bensinsexa du kan hitta. Men det är ingen pyttediesel så visst kommer den dra bränsle. Jag har snittat ungefär 0,9lit - 1.0 lit/mil och då är jag inte rädd för gasen. Det tycker jag är BRA inte dåligt. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.