|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag var på väg hem från Helsingborg hände en mycket märklig sak! Körde i c:a 115km/h jämn fart rakt fram på plan mark(motorväg). Helt plötsligt försvinner motorvarvet: precis som om jag tryckt in kopplingen! Min första tanke: "Va f*n, har mitt ben somnat?" Benet hade inte somnat så jag tryckte in kopplingen, rullade någon sekund och funderade på att sätta igång varningsblinkers och stanna vid sidan av vägen. Släpper upp kopplingen för att testa, och helt plötsligt varvar motorn som vanligt igen!!! Detta sker inom loppet av kanske 6 sekunder! Fortsätter sedan köra och syndromet återkommer inte på de resterande 5 milen eller så! Någon som har en aning om vad jag råkat ut för eller som råkat ut för liknande spökerier? tacksam för svar! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 | |
| konstigt...va de första gången de hände eller har de hänt nångång förut...? | |
| Har iofs bara ägt bilen sen i söndags, men under den tiden har det inte hänt något liknande! | |
|
Är du helt säker på att varven sänktes, eller om det bara var varvmätaren som sjönk? (batteriet bakom instrumenteringen kan vara dåligt, vet dock inte om den har något med varvräknaren att göra, iaf med hastighetsmätaren, checkkontroll etc) /Simon |
|
Crusty |
Nofx16: har din bil 15" MIM fälgar, IS-frontläpp, Ögonlock? Bara nyfiken! |
|
Hände mig en gång, blir lite skrämd... Plockade bort batteripolerna, rengjorde och återmonterade. Har inte hänt sen dess! /Kristian ------------------------------ Länk |
|
| Fick lite såna problem för ett tag sen. Efter någon månad blev det värre och till slut var det knappt den gick alls. En ny tändspole och problemet har försvunnit. | |
|
Xtracrispy: Japp..helt säker! Crusty: Nix! aldrig ögonlock på min bil ;) Kristian Larsson: Rengjorde och smörjde in dem redan i söndags...illa att det spökar ändå... Johnny: OK då vet jag vad som ska bytas ifall problemet återkommer! Tusen tack för hjälpen grabbar!!! Mvh Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.