AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.250

Var sitter larmsirenen på en BMW E61?

Jag har kabelbrott i bakluckan, och då problem med att låsa/låsa upp med fjärrkontrollen! Ska fixa det själv om några veckor, men tänkte att så länge ska jag koppla ur larmtutan/sirenen så att jag inte väcker
grannarna varje morgon! Men jag vet inte var sirenen sitter någonstans! Är den lätt åtkomlig, eller är detta "omöjligt"? Bäst vore om man kunde koppla bort larmet helt tillfälligt!
Tacksam för synpunkter o tips på detta!
kr
7
krill3
Bmw 525-d M
Får nog ansluta mig till även detta problem. Kunde inte heller öppna min lucka med nyckeldosan igår och vart tvungen använda knappen i kupén dock låste den sig ruskigt fort igen så fick springa till bakluckan.

När jag sen skulle stänga den så halvvägs ned började den låta i kistan vilket borde tyda på kabelbrott. Imorse gick larmet på min med 2ggr kom ut och skulle ta ut batteriet men vart så slut att jag var tvungen att öppna manuellt med c-låset

Sen stängs inte belysningen i taket av sig självt efter jag öppnat en dörr utan får släcka den för hand genom trycka på mittknappen vid takbelysningen fram i kupén.
Kan detta bero på problemet med bakluckan ?
Det verkar bli mkt skumma fel på bilens elektronik när det är kabelbrott i bakluckekablarna! Jag har problem med fjärrlåsning och öppning och att det inte går att öppna bakluckan ibland.Den stänger låset hela tiden !

Har fått besked att sirenen sitter bakom hjulhuset h-bak, så jag ska prova att koppla ur denna så länge! Hoppas att det funkar att göra så,annars får jag fixa kablarna kommande helg
VV
17
VVSK
520d Touring -06
På min E61 -06 sitter larmets säkring i facket höger bak, säkring nr 51.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.