|
|
|
|---|---|
|
Hepp! Måste byta batteri men där sitter nu ett Varta 80 Ah 640 A 140 RC 640 CCA. Bilen är en -06 så jag antar att detta INTE är originalbatteriet. :) Efter lite läsning på nätet så har jag fått för mig att den bilen ska ha ett 90 Ah batteri men det är enbart spekulationer ännu. Tack för hjälpen i förhand. Todde Todde | |
|
Tjena Hehe, näe det är inte originalbatteriet ;) Osäker om du ska ha 80 eller 95Ah, men ett enkelt sätt är att kolla på Mekonomen.se Skriv in ditt reg.nr och gå in och kolla på reservdelar och batteriet. Då får du ofta fram både storlek(Ah) och yttermått. E61:orna kom väll original med BMWs egna AGM batteri. Och AGM är att rekommendera, ska klara djupurladdning och start/stopp bättre. Svårt att avgöra vilket batterimärke som är bäst/mest prisvärt dock. |
|
|
Hej Tänka sig, det var originalbatteriet från 06. :) Helt otroligt måste jag nog påstå. Nu sitter där iaf ett 100 Ah. Vilket inte fanns i urvalen när det skulle kodas in. Så det fick gå som ett 90 Ah. Hoppas det blir bra, nu har jag iaf värme igen i bilen. Todde Todde |
|
| Jag har också ett 100Ah-batteri i bilen nu. Ska den kodas som ett 95Ah- eller 110Ah-batteri? | |
|
Han som gjorde min satte den som ett 90 ah. Annars slutar den väl aldrig ladda. 😏 Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.