AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.102

Hur speca förmånsbilen ! 320 / 420 GC

to
93
tomboso
325dA -10
Tjenare
Daxs för förmånsbil aldrig haft innan 8basbelopp.

Mest kollat på 320 touring men önskar en 420 GC men blir nog svår med familjen eller någon som har småbarn 1 eller 2 och kör gran coupe ?

Prioriterar M-paket + aut.lådan men sedan svårt. Tyvärr kostar annan färg en vit pengar vilket surt.
Vilka andra paket är bra?
Tvekar på X-drive.

Någon som tror man får panik av att gå från en trimmad 325d är väl typ 240hk till 2L o 190hk ?

Övriga synpunkter ?

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kör själv 3-serie touring men har en kollega som kör 4GC. Det är en grymt mycket snyggare bil, men taklinjen är jobbigare om du har bakåtvända stolar. Om du behöver barnvagnsutrymme är väl också troligen touringen lite mer lättstuvad. Så rent praktiskt vinner touringen, GC är dock en så mycket läckrare bil.

Loungepaketet innehåller mycket trevligt om det är barn som ska åka bak - panorama och solskyddsgardiner i dörrarna. Dessutom bättre ljud, vilket du också kan njuta av.

X-drive beror nog på var du bor i landet. Här i Göteborg känns det lite som det kvittar, igår var jag ute och körde i moddsträngar och då är det grymt, men det är ett fåtal dagar jag använder mig av det, resten av tiden drar det bara bränsle. Det är lite bekvämt att inte behöva fundera lika mycket över framkomligheten, vår förra E90 som var bakhjulsdriven var inte så het på den punkten.

Oavsett om det är 320i eller 320d (eller 4xx) så finns det väl möjlighet att massera motorn om du blir besviken.
to
93
tomboso
325dA -10
Jo håller med förnuftet är 320d touring men hjärtat 420GC

Loungepaketet ska jag kolla på låter vettigt.

Kör mestadels själv jobblångpendling så förbrukning väsentligt.
Egentligen är även 3serie touring för lite men inte så många dagar på året. Tanken dock den nya ska bli familjebilen då jag får köra obegränsat men fastkostnad. X-drive säkert bra kör på en del småvägar men gått bra med min 325d 2wd också men siktar på 4wd om kalkylen går ihop.

trimmet tänkte att mullrandet och vridet från 3L diesel kommer man sakna.

Sedan finns nya Audis också men men

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har inte stenkoll på prissättningen nu, men 330d är väl fortfarande en jättehög med pengar i påslag? Har för mig att den och 335i låg ganska lika i pris, antar att det inte ändrats så mycket. 325d är ju en fyra nu för tiden också, om än med lite mer tryck.
to
93
tomboso
325dA -10
325d finns inte längre vad jag vet.

Provat Audi A4 inte dum alls modern inuti.

Daxs prova av 320d tour plus 420GC i veckan.
Samt få offerter.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Köpte ett specialnummer från AMS där dom testade alla 3 och 4 serie, vill minnas att dom inte tyckte att den var så opraktiskt. Kolla om du kan hitta det numret på nätet.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tyckte jag läste att 325d är på gång in igen med B47-motorn. Hittar bara denna tyska artikeln nu, Länk . Finns inte i konfiguratorn, men borde vara på väg in.
to
93
tomboso
325dA -10
Klart spännande med en ny 325d även om bara 2.0L istället för som min nuvarande 325d 3.0L

Får hör med lokala bmw handlaren
to
93
tomboso
325dA -10
Fått några offerter nu

420Gc verkar inte gå för 8 basbelopp om man vill ha någon utrustning mer än bil som rullar

Undrar var för Msports väghållnings delen inte går beställa till xdrive?

Hade inte haft pengar över men surt med Dieselvärmare inte ens går beställa. Man har ju blivit van vid det

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.