|
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
Jag har nu fått massa tips ang min 316-77. -Som jag fattat passar M10 2litare rakt i? -Det är en bra motor att trimma med turbo? -Jag hade tänkt mig 240tic kjet sprut Bra/dåligt? -240 tic spridare? -Saab 900 turbo? -240 tic Intercooler? -E toppen bra som den är eller ska man ha annan kam mm? -Hade tänkt byta bakaxel så jag får skivor bak,någon som passar rakt på lr? (För ngra år sedan turbokonvertrade jag en 323 -79 med 85:ans motor men med 320 styrbox,då hade man inte så stor koll så det blev ett stort hål i en kolv:( tänkte få det att gå bättre den här gången) Tacksam för svar Kan du inte gasa,basa |
tudeski2457 |
Ingen som har ngn åsikt... Vill inte slänga pengarna i sjön! Kan du inte gasa,basa |
|
Använd en Garrett turbo istället dom e orginal på 240 fast på med en större det spar lite jobb. men hela grejan kanfunka väldigt bra titta bara på den silverfärjade asconan i nyaste bilsport... |
|
tudeski2457 |
Tackar, ngn annan som har en åsikt lr 2.. Kan du inte gasa,basa |
imenhoteb |
Jag har en saab ic!!Den e ju mindre.Har en t25 saab snurra..kört med orginal sprut Bmw 318 i(1982)!!kompleterat med Mf2..4 st sprid..Men den går ju inte å besiktiga?? Bättre då med 02(1975) som jag har pulat på en saab t25 å delortor... TN |
tudeski2457 |
har du ngt till salu? Grenrör mm. Kan du inte gasa,basa |
|
-> tudeski2457 Ska du plocka agg från SAAB så försök hitta ett Mitsubishiagg från ngn gammal 900 T16. Årsmodell 90/91 o nyare har ett agg som heter TE05-12B som ska vara betydligt snärtigare än de äldre TB03-aggen och även T25. Från SAAB borde du ju även kunna plocka APC-systemet för att styra trycket o ha kvar spikskyddet. |
|
tudeski2457 |
Hmm låter bra,hur funkar APC systemet, är det massa kablar o grejer eller hyffsat enkelt att koppla in? Kan du inte gasa,basa |
|
Visst är det lite kablar att koppla men APC i den versionen är ett "separat" system och analogt som du själv kan ställa ladd med genom att göra några enkla omlödningar. Från APC går signaler till magnetventil och LH-box samt signal in från knacksensor. För mer specificerad info om APC kan du ju söka på det inne på www.stcs.nu. |
|
|
Jag är på g med konvertering jag med. Jag kommer att köra med dellorto 45or, td04 18t turbo, borrning till 2.2L, mm. Har även högkomp kolvar (tyvärr) Grejen är den att jag inte vet hur mycket jag kan sänka kompet genom urgröpning av toppen. Vet ej hur mycket gods som behöver finnas kvar samt vilken topp som är bäst. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
|
Jag har 2L motor om det är intressant |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.