|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som har adaptiva M chassit på sin bil och vad tycker i om det | |
|
Jag har det på min 428ix, hade 120d innan med msport som ej hade det. Är riktigt nice att kunna välja och ha mjukt eller hårt. Men känns ändå inte som ett måste direkt om jag ska vara ärlig. |
|
|
Ok ! ska köpa en ny 420 d med M- sport paket så jag håller på att bygger ihop en |
|
| Jag har beställt det till min. En bidragande orsak var att man - om jag uppfattat det rätt - även får en (1) cm lägre bil, något som GC:n behöver; tycker jag (de är ofta för höga, visuellt). Med chassit, RWD, M-Paket och 18" torde jag komma ner något.. ;) | |
|
Har det på min 435d GC också och det är ett trevligt tillval. Comfortläget är en perfekt kompromiss enligt mig då bilen känns bra även vid lite aktiv körning redan i detta läge. I sportläget blir bilen ännu mer satt och används inte allt för ofta av mig i ärlighetens namn men visst händer det. Då är det vid väldigt aktiv körning hur barnsligt det nu än kanske låter. Nu vet jag inte hur vanliga chassiet är utan de adaptiva dämparna och inte heller hur m-sport chassiet är så kan tyvärr inte jämföra så sett. Men ryms de adaptiva inom din budget så kan det vara ett bra tillval. Som vanligt är det ju upp till en själv och körsätt. Ut och provkör om du har möjlighet. |
|
|
Sani, Om du inte har xdrive så blir den sänkt 10mm. Med xdrive så sänks det inte något. |
|
| Precis. Och så är det väl ytterligare sänkning med M-Paketet...? | |
|
Adaptivt chassi sänker inte ytterligare om du har en bil med RWD och m-sport. Däremot sänker den bilen om du har xdrive, dock inte lika mycket som m-sport på en RWD. |
|
|
Paradoxalt nog verkar det adaptiva M-chassiet i komfortläge vara komfortablare än standardchassiet, i och för sig rätt bra då fjädringskomforten ofta lämnar en del i övrigt att önska. Några mm i hit eller dit i fjädringshöjd skulle jag inte oroa mig för, man kommer i alla fall titta upp på alla högbyggda, vingliga SUVar. xDrive är för de flesta numera ett måste i vårt land - fungerar utmärkt! Har du blivit erbjuden Webastovärmare från fabrik förresten, någon har just beställt en 420d och påstår sig ha lyckats med detta (verkar tveksamt)? |
|
|
Dieselvärmare vad är statusen någon som vet till 420GC Kan man få dieselvärmare till 320d ? Menar 2016års |
|
| Ännu så länge vad jag förstår endast eftermonterad i Halmstad innan transport ut till leverans för 26 000:- (dyrt jämfört med fabriksmonterad, men det mesta får man nog tillbaka i höjt andrahandsvärde),men jag kan ha fel, vissa påstår att det kommer nu äntligen (!!!) tillbaka som fabrikstillval. Intressant prov på BMWs kallsinne - allt detta marknadsföringsstrul. Audi, Volvo, Mercedes, Skoda tackar och bockar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.