|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Om det var fel på polerna och kontakten på laddarens sladd skulle väl inte standby lampan lysa när jag kopplat på plus på pluspolen under huven och sätter minus på bulten till staget. | |
|
Lånade en CTek laddare av en bekant i byn och nu står bilen och laddar finfint kopplat på pluspolen och bulten till fjäderbensstaget (enligt bild). Så det är väl min laddar som gått och självdött sedan jsg använde den sist för 5 år sedan. Slutet gott...förhoppningsvis. |
|
| När du lämnar tillbaka laddaren kan du väl prova din laddare på polarens bil? | |
|
Ja gör det när polarens laddare indikerar fullt koppla in din på samma poler för att se vad den indikerar. Jag hade ändå provat att lossa kontaktstycket man vet ju aldrig. |
|
|
Efter 22h så var mitt batteriet åter fulladdat. Lyckades få fart på min laddare efter tips om att motionera kontakten där man byter anslutningskontakter. Vad har ni för erfarenhet av laddtid? Laddade med CTek Cafir 45. |
|
|
Jag har den laddaren. Brukar ladda innan vinter och efter vinter brukar ta minst 8 timmar på mitt 110ah batteri. Det är en bra laddare. |
|
|
Det är en ganska liten laddare och då tar det lång tid att ladda upp ett stort batteri... Låt gärna laddaren sitta kvar ett dygn eller så efter den har markerat att det är "fulladdat" för sista procenten tar lång tid att få i batteriet! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag brukar alltid låta den sitta kvar när den indikerar fulladdat för ibland händer det att den indikerar laddningen igen för att sedan efter ett tag visa fullt och så kan den göra ett par ggr innan den indikerar fullt. | |
| Jo tänkte koppla på min när polarens fyllt batteriet. | |
| Synd att du inte kollade kontakten innan :) | |
|
Standby har jag för mig alltid lyser bara man kopplar den till väggen. |
|
| Nope, eller kanske både och? Lyser när klämmorna är kopplade, lyser när den får 220, lyser dubbelt så starkt när den får båda. | |
| MrNiklas ditt batteri tog emot 22 timmars laddning, hur många ah är batteriet på? | |
|
Hur vet du hur lång tid batteriet tog emot laddning? :) 90Ah. |
|
| Ser nu att jag såg fel det var Hincapie som skrev att det laddade 22 timmar i hans fall, då vart jag intresserad hur stort kapacitet batteriet har. | |
|
delorian> Har inte kollat hur många Ah mitt batteri är på men Tudor rekommenderar 95Ah om jag ska köpa nytt. Borde ligga i det häradet på mitt batteri. Hur länge laddade du MrNiklas? |
|
| 1.5h mitt på lördagen för att bli av med varningen och återfå all komfort-funktionalitet. Sen en hel natt till söndagen. Nu står bilen i varmgarage istället för ute i kylan så starterna på morgonen blir inte lika jobbiga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.