AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
646

CC knapp ur funktion

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hallå

En liten fråga ang. Check control knappen. Har nyligen bytt kondingar, allt fungera nu som det ska utom just cc knappen. Själva cc displayen fungerar som den ska (får upp info om så är aktuellt).

När jag trycker på cc knappen händer inget, ingen ram runt displayen eller "radering" av fel info som kommer upp.

Trodde från början att hela cc displayen var ur funktion, men det var den dock inte. Bilen är så otroligt bra och jag har så bra koll på alla saker att check controlen inte har haft något att anmärka på.

Däremot tog jag bort spolar behållaren för att jag tycker det är kul att kolla hur själva tekniken fungerar??!&&%% då kopplades även nivå sensorn bort vilket resulterade i ett fel meddelande på displayen när sensorn är i "lågnivå" läge.

Men som sagt, hur kan man få igång cc knappen? några förslag måne?

Ha en bra kväll på er / Wallace
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Ingen som kan hjälpa stackars Wallace?
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Tyvärr inget bra svar på lager, men om det nu är knappen som är trasig så kanske det är enklast att byta ut den. Titta på ngn skrot om du inte vill köpa nytt. Alternativt försök att "renovera" knappen.

let the Best Machine Win!
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Tack för ditt svar.

Hur renoverar man knappen? Själva "yttre knappen kan man givetvis ta bort. Dock fungerar CC-knapen fortfarande inte även om man trycker "direkt" på den. Kanske kan vara något på själva krets kortet?

Mvh / Wallace
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Ja, det var min tanke. Alltså att man kanske behöver bättra på någon lödning t.ex. Eller att det mekaniska runt knappen, kanske fjäderbelastningen e.likn. inte är helt ok. Montera bort prylarna och titta, ibland har man tur och det kan vara enkla och lättlagade fel. Men givetvis kan det vara något hemskt elektriskt krångelfel också, och då är nog inte jag rätt person att fråga:-).

let the Best Machine Win!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.