|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har det börjat bli väldigt kallt i staden & märke det nu när jag startar bilen kall en morgon så "skriker" AC:n. Om jag stänger av fläkten helt så hörs inget. Om jag drar på framrute-värme (alltså full fläkt igång) så hörs inget skrik, men om jag tar auto/ halvt igång så skriker det. & detta går ju då över när bilen blir lite halv varm. Några ideér? Alla kommentarer är välkommna! mvh phil | |
|
Det är säkert kupefläkten som låter. Åtgärdade detta på min för ett par veckor sen. Länk Guiderna säger att ta bort handskfack etc men jag tror med facit i näven att fläkten gått att få ner utan att ta bort luckan. Oavsett ganska enkel insats. |
|
|
Är det en E46:a? I så fall är det mycket enklare - lossa kupéluftfiltret (under framrutan i motorrummet) och sedan skruvar du bort "fågelbadet" under filtret. Därefter ser du fläkten och kan lätt applicera någon/några droppar olja på fläktmotoraxeln på båda sidor (så nära lagret som möjligt). Sedan slår du på fläkten så letar sig oljan in i lagret och vips har den tystnat - kommer troligen att räcka minst 10.000 mil innan du behöver smörja igen. Använd en bra OLJA, inte universamedel som 5:56 eller WD40, dylika produkter är mest lösningsmedel som smörjer en kort stund... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Japp, en e46 är fallet! Stort tack ska ni ha! Ska kolla detta :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.