|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det går att byta själv eller om det måste göras hos BMW eller om man åtminstone kan göra det på någon annan verkstad? Har fär mig att jag läst någonstans att det är fruktansvärt dyrt på BMW. Om det nu går att byta själv sitter det då till höger i bagageutrymmet som på de äldre, om ja hur kommer man in till det i så fall? Får felmeddelandet "Ladda batteri" körde en sväng på ca 10mil fick sen "Kraftigt urladdat batteri". Vid avstängd bild var spänning ca 11,5 sen på tomgång runt 14,8 så generatorn fungerar iaf. | |
|
Har en lika bil som din. Det är enkelt att byta batteriet. Batteriet sitter i mitten under bagageplattan, som du skruvar bort. Lossa batteripolerna och ventilationsslangen som sitter på batteriets vänstra sida. Ersätt batteriet med ett identiskt batteri. Sätter du i en annan kapacitet måste omprogrammering ske. Den kostar ca 1.450 kr på BMW. Efter bytet skall batteriet registreras, vilket BMW tar 450 kr för. BMW säger att registrering är nödvändig. |
|
| Gick smidigt att komma åt och ta bort batteriet. Men någon registrering var ej nödvändig enligt BMW när jag ringde och frågade. | |
|
Du måste koda om då systemet fortfarande tror du kör på det gamla batteriet. Det gör du enkelt i Reingold. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.