|
|
|
|---|---|
|
Då toppen gick åt skogen på min 325 -93 i början av december, beslutade jag mig för att låsa igen bilen då den ställdes undan. Ingen bra idé. Det slutade med att jag själv blev utlåst... Detta pga: *Förardörren fjädrar tillbaka när jag försöker vrida runt nyckeln, passagerardörren likaså. *Bagageluckan är öppen och nyckeln går runt, men själva dörrstängningsmekanismen sitter fast i låst läge, så luckan inte går att stänga. När Centrallåset fungerade gick det enbart att låsa/låsa upp bilen via kofferten. *Huven är stängd, men går det att få liv i c-låset därifrån vet jag iaf hur man tar sig in. Jag misstänker att låsen blivit bytta under bilens livstid då nyckeln enbart verkar passa i tändningslåset och skuffen. Jag låste förardörren inifrån, och passagerardörren med låsknappen nere och handtaget uppe (vilket inte fungerade på förarsidan) Någon idé om hur fasen tar jag mig in? Det är en coupé så det går väl inte att fälla baksätet/ta bort hatthyllan från bagaget? Alternativet vore att riva ut passagerarfönstret då dörren stängdes när batteriet tagits ur, så det blivit en centimeterstor glipa där man får in fingrarna. Är bara lite rädd att inte lyckas få rutan på plats efteråt, i -25º och förmodligen ännu mer snö.. :( | |
|
Problemet löst! Whatever floats your boat... ;) Länk |
|
|
Kanske skulle skriva hur jag löste det med :D Efter några misslyckade försök att ta mig in genom högtalarhålen i bagageutrymmet (nackstöden var i vägen så sätena inte kunde fällas) bände jag upp sidorutan framåt med borsthandtaget och la 5-56-flaskan som motstånd. Fortsatte nedåt med borsten tills springan som uppstod blev tillräcklig för att dra upp låspinnen med radiotång. Nu återstår bara att borsta ur lite snö då sidorutan varit halvöppen en månad =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.