|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Det går inte att jämföra riktigt på det sättet vad gäller VAG. Det finns stöd till privatleasing från generalagent som inte är tillgängligt för kontantköp osv. ------- //Lövet |
|
| Håller på att speca en ny A7:a nu, men kan inte bestämma mig om jag vill ha en S6:a istället. | |
| S6 blir väl gamla modellen och A7 nya? Vilken motor hade du tänkt i A7? | |
| Det ska till en väldigt rabatt tycker jag för att S6 av gamla generationen ska vara intressant. A7 tillhör en helt ny generation tillsammans med nya A6 och skillnaden är rätt stor. | |
|
Sorry för otydlighet. A7 den nya generationen 340TFSI (vågade inte diesel) S6 tänker jag en beggad typ denna men inte röd. Länk A7 hamnar nog över 700k S6:an blir väl som ovan ungefär. |
|
|
Jag hade valt A7 om jag haft pengarna. Den A6an hade jag hellre köpt som 3.0 TDI för 350k max. Det bär emot att betala så mycket för "fel" generation. Länk ------- //Lövet |
|
|
Hej, Har ju en sådan idag (fast i allroad) kännde att jag ville byta till något med mer effekt och bensinare alternativt den nya modellen på A7. Ett alternativ skulle vara en A6 kombi med 333hk (men finns bara en på blocket så det är inte vanliga) Däremot så ger steg 1 420hk. |
|
| Blir det inte lite trist att byta från C7 till C7? De börjar bli aningen daterade, speciellt mot nya generationerna A7/A8 och kommande A6. | |
|
Hej, Ja det lutar väl mest åt nya A7:an nu med följande spec: S-line Klimatpaketet MMI Navigations pkt Bang & Olufsen 3d sound. 20" fälgar (funderar på 21") Något som jag har missat som är ett "måste"? Pris lite över 700k Nästa alternativ är ju att vänta och beställa nya A6 kombi. Men jag vill ju få bilen levererard innan det nya skattereglerna träder i kraft och det blir ju svårt på A6:an. 540:in kanske är ett alternativ? |
|
|
Levereras en A7 innan 1/7? MVH Christofer |
|
|
Omgivningskamera, 21", metallic och framförallt luftfjädring skulle jag välja. MVH Christofer |
|
|
Hej, 360 är ju trevligt. -missade den. Metallic är det redan. Luftfjädring tvekar jag lite på, springer ju snabbt iväg. Skulle vilja haft Laser-LED också men det är 50k extra tillsammans med luftfjädringen. Har blivit lovad leverans i slutet av maj. Sneglar på denna också: Länk |
|
|
Ja kostsamt blir det. Luftfjädring eller åtminstone adaptivt chassi tycker jag en bil i prisklassen 7-800´ bör ha. Eftersom du har det i nuvarande kärra så tror jag du kommer sakna det annars, man blir bortskämd. Dyra ljudsystem tycker jag personligen är lite förlegat, man lyssnar ofta radio eller streamar via blåtand med dåligt kvalitet ändå. En god vän köpte en ny 540i Touring M-sport, han är nöjd. MVH Christofer |
|
| Nya A7 känns ny, nya 5-serien känns gammal. Köp en A7! | |
|
Tuffa i-landsproblem... Får åka och provköra en 540. |
|
|
Det som är trist med nya femman är att den just inte känns ny utseendemässigt. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.