|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Man kör inte förhöjda avgifter på privatleasing inom VAG så det måste vara nåt annat. Är det ens privatleasing? Priset är lägre än en Golf på 36 mån, nåt är märkligt. | |
|
Jag vet, tyckte också det lät för bra för att vara sant. Ingen förhöjd avgift. Han tyckte det också och slog till trots att biltypen inte är ideal (han har en hund) samt att han inte var sugen på privatleasing. Han bestämde sig precis innan Q2:s slut och det var då det fanns en kampanj. Bilen ska hämtas i Karlstad, så är sannolikt Audihandlaren där som hade ett extra bra erbjudande. Minns att han var tvungen att bestämma sig snabbt så det var ett tillfälligt erbjudande som inte finns kvar. Inte lagerbil för den tillverkades förra veckan. |
|
|
Låter helt sjukt med det priset på en TT. Vad kostar bilen? Du får ju knappt en Polo för de pengarna. Privatleasing har aldrig första förhöjd hyra. Det är därför det är så populärt när du inte behöver binda något kapital. Annars vore det ett förtäckt avbetalningsköp. /Anders |
|
|
Grelle: Fråga din polare en gång till nästa gång för säkerhets skull. Priset är nära nog orimligt. Det täcker inte värdeminskningen på bilen. ------- //Lövet |
|
| Mm, med tanke på att jag betalade 3865kr/mån (i 36 mån) på en 122hk Audi A1 för några år sedan, förefaller det där TT-priset ej så rimligt kanske.. : | |
| Fick en extremt tilltalande offert från Olofsson Bil. Privatleasing för 6k/mån för väldigt välutrustad bil med 2000 mil om året ink vinterhjul, försäkring och service. | |
|
Har dubbelkollat för att inte sprida felaktigheter och det var 2627 kr/månaden. Inkl serviceavtal + paket med bt telefoni som enda extrautrustning. Enligt hans diskussioner med ÅF så var Audi med och sponsrade dem centralt, så ÅF tog inte hela smällen själv. Jag skrev tidigare 2000 mil och det avsåg 2 år, dvs 1000 mil/år, om någon missförstod det. |
|
| Ang. TT-n så stämmer det. Audi hade kampanj fram till 30/6, prissänkt från 335' till ca 260'. Jag var nära att skriva på själv men drog mig ur i sista stund. Ångrar det nu. | |
| Verkar som Audi Karlstad (Lecab) då och då har prisvärda kampanjer på privatleasing. Själv hoppade jag i våras på privatleasing av en Audi A6 Avant 2,0tdi quattro med S-Line edition plus Alpinepaketet för 3700:- per månad inklusive serviceavtal. Dock bara 1000 mil per år. | |
|
Också ett mkt bra pris ändå ------- //Lövet |
|
| 4797:-/mån för en Audi A7 2.0 TFSI Quattro S-tronic med S-line ext/int och daytonagrå färg, 4500 mil / 3 år. | |
| Ja Lecab i Karlstad ska man hålla ögonen på, fick ju in en A6 quattro s line automat med dieselvärmare för 7,5 pbb förra året.. då hade dom oxå lagt beställningar på ett gäng bilar som gick att speca. | |
| Lövet: tackar för tipset om Olofsson Bil, A7 beställd. Är man ute efter just en A7 känns det extremt svårt att få billigare "ägande" än deras erbjudande nu. | |
Verdi |
Vad blev det för spec och månadskostnad Lus? Håller med. Vissa av de här privatleasing-erbjudandena är ju grymma. Särskilt i dessa tider med ovissa andrahandsvärden. |
|
Verdi, enligt nedan: 2018 AUDI A7 SPBACK a7 sb 2.0 tfsi 252hk quattro 1BE Sportchassi 3NJ Baksätessystem 2+1 9ZK Audi connect EA3 Förlängd nybilsgaranti 1 år, max 90 000 km N1V Läder Valcona med S line-prägling i framsätenas ryggstöd PCN Assistanspaket inklusive Audi pre sense plus PNQ mmi-navigation plus med mmi touch PQD S line-exteriörpaket QQ2 Miljöbelysning WAY Evolutionspaketet WK2 Sports Edition WQS S line sportpaket WSC Teknikpaketet VW4 Tonade rutor Samt kompletta vinterhjul 2000mil/år, inkluse försäkring för 6 bananer. Nackdelen är färgerna, som är månskensblå metallic och svart läder, svart instrumentbräda, svart innertak och svart matta. Den blir lite dyster så, men jag kan nog leva med det. |
|
Verdi |
Lus, Du fick inte speca den själv? Är det bilar de har stående? |
| De är redan under tillverkning och är förregistrerade verkar det som, så troligen har de en riktigt bra deal via Audi. | |
Verdi |
Vet du vad bruttopriset på kärran är? 700 tusen? Skulle man få den för 600 netto? 216 000:- för värdeminskning, försäkring, service, vinterhjul osv är ju rena rånet. Har de nån lista över bilarna som de har beställda? |
| Nettopris 631k enligt säljaren, kanske skulle gå göra lite till på det. PM'a om du vill ha kontakt med säljaren, jag har inte mycket mer info än så här. | |
Verdi |
Tack, men det behövs inte, jag är bara ytligt intresserad. :) Har lovat mig själv att inte hatta runt så mycket. Får så många impulser att byta bil att det är löjligt. Haha. Kunde jag så hade jag 5 bilar. Minst. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.