|
|
|
|---|---|
|
Hej, får snart min nya bil 535d xdrive. Behöver vinterdäck, visst passar dessa fälgar på bilen. Bmw 18" M double-spoke style 350M Länk | |
|
Passar. Har du tänkt köra med olika bredd fram och bak? Jag har beställt en bmw-anpassad piratfälg med 225/50-18" runt om, vill inte ha så breda vinterdäck som originalhjulen är. |
|
| Ok, hur gör du med däcktrycks grejen? | |
| Sätter dit fyra givare. | |
| F11 har väl samma fälgbredd fram och bak medans F10 skiljer? Så fälgarna borde finnas i samma bredd, annars är det väl bara att köpa 4st framfälgar? Dock så bör dessa fälgar ha 245:or vilket är lite väl brett för vinterdäck, 225:or räcker. | |
|
Nä men är det inte 8" fram och 9" bak på både touring och sedan, varför skulle det vara skillnad? Gäller M-sport alltså, 18" och 19". 17" är ju lika breda fram som bak. |
|
|
Det är dessa fälgar jag är intresserad av. Skulle dem passa? Länk |
|
|
Hittar ingen info att dom ska passa 1M så jag vet inte riktigt vad jag ska säga, den infon måste bekräftas av någon annan. Dom finns i alla fall att köpa till F10/11 i tillbehörslistan, dubbelkolla så att bultcirkel, navdiameter och ET är ok och att dom verkligen är original. |
|
|
Mycket möjligt att dom har suttit på en 1M men är ganska övertygad om att fälgen är gjord för F10/11. ET-måttet skiljer ganska mycket mellan modellerna nämligen. Mitt råd är att inte gå bredare än 225 på vinterdäcken i alla fall. Och är det en originalfälg så är det ju hyfsat pris. Man får nog ge typ 25000:- för en ny komplett uppsättning vinterhjul. |
|
| Dom passar. Har såna som vinterdäck till min f30, men dom är egentligen till f10/f11. Sitter långt ut på min bil men spot on på en femma. | |
| Rättelse.. Bara en fälg verkar kosta hela 5200 kr vilket gör att en komplett uppsättning vinterhjul borde landa kring 32000-35000 kr. | |
| ..verkar även vara samma bredd på fälgarna fram och bak nuförtiden oavsett drivning, m-sport, storlek på fälg osv. Om man ska lita på konfiguratorn vill säga.. | |
| Om du tittar på olika F10/F11 hos trafikverkets fordonsregister så ser du att F10 med M-Sport har olika storlek fram/bak medan F11 har samma. | |
| Ja har du sett, så är det ju..vad lite man vet. Skumt att bara f10 m-sport har bredare men inte f11. | |
| På sommardäcken har jag 245 fram och 275 bak, 19", minns inte profilen på rak arm. M-sport xdrive 520 f10. På vinterdäcken så har jag samma fram och bak, 245 och 18". Vinterhjulen kostade komplett ca 25000:- på BMW. Om det nu var till någon hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.