AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
973

bmw e39 konstig fel navigator skärmen

br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
har en e39 med gps problemet är när jag stängerav bilen dar ut nyckel navigator skärmen stängar inte av har provat dra ut kontakten till radeo modullen inget ändringa nån som vet va det kan vara för fel
Hej,

Det finns mycket skrivet om navigation som inte går i sleep mode. I den här tråden, som i första hand handlar om tjuvström, nämner TS i ett inlägg att navigatorskärmen vid något tillfälle "blinkat" omotiverat. Hans problem "löstes" genom att ta bort säkringen /-arna för telefon och navi.
Länk

Att dra kontakten till radiomodulen är nog bara halvvägs rätt. Du får leta rätt på säkringen till navigationen också.
Fast jag VET inte om monitorn strömförsörjs därifrån. Du får kanske rycka fler säkringar för att ringa in problemet.

I en del trådar jag läst nämns tändningskontakten som en tänkbar orsak, men det är inget jag har någon egen åsikt om. Jag tycker bara att fler funktioner borde bli påverkade i ett sådant fall.

Men kanske du kan fylla på med fler detaljer?

/Lennart
br
399
braman
lenwib tack för svaret har redan monterat bort monterat bort adiomodulen
men ändå den är på ska kolla säckring idag åter kommer
Hej,
Du skriver att du monterat bort r a d i o m o d u l e n. Men jag nämner att den möjligen kan vara med i leken, men att det borde vara n a v i g a t o r n som är huvudansvarig. Eller Eventuellt den videomodul, som kanske också finns.

Vet du vilken navigationsdator du har? MKII, MKIII eller MKIV ?

/Lennart
br
399
braman
det är mk4 dvd trorr mer på tändning lås
Ja, du har ju bäst förutsättningar att lura ut vad det är som bråkar.

MK4 har sin inbyggda videomodul, så om du inte har TV i bilen, matas skärmen direkt från MK4:an. Åtminstone tas signalen därifrån.

/Lennart
br
399
braman
det ska jag göra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.