AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
965

Är jag ensam om att tycka att original kofångaren bak är snyggare än M-sport e90?

Hej!

Jag tänkte bara för nyfikhetens skull se om jag är ensam om denna åsikt för det känns nästan så. Jag ägde tidigare en 325 utan M-paket fast med Dynamic, advantage paketet.

Bilfantast och fåfäng som man är kollar jag ständigt på forum, blocket osv. för att se vad för roligt som finns till salu och kollar gallerier osv. Jag tyckte då att e90 med M-paketet såg riktigt häftig ut och bestämde mig för att göra ett byte till en 330 med M-paket. Hade väl inte direkt studerat en e90 med M-paket irl tidigare utan bara på bilder. 330:in som jag köpte var långt iväg och jag frågade därför om all info och fick massa bilder innan jag åkte för att göra ett köp.

Till min stora förvåning när jag kom hem med bilen kände jag mig inte alls så nöjd som jag trodde jag skulle vara. Enligt min åsikt ser e90 mycket häftigare ut på bild än irl med M-paketet. Dock tycker jag framspoilern är snyggare men bakkofångaren kan jag inte låta bli att tycka den ser plastig och B ut. Kanske får man en bättre look om man lackar den blanksvart då den ju är olackad original. Vad är era åsikter om detta?

Standardkofångaren är lite väl bullig för min smak, samma sak på E60.

På touringen med M-sport (och LCI-baklysen) så är det ofta jag får titta två gånger för att se om det är en E91 eller F31, känns helt enkelt mycket modernare.

Mer eller mindre alla bilmärken har en diffuser nuförtiden, känns tomt utan.
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Tycker msport är sjukt mycket snyggare än icke msport
M-pkt ser väldigt mkt bättre ut både fram och bak jämfört med standard.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag föredrar också M-paket utan tvekan. Men på LCI är den normala versionen ett klart steg upp från pre-LCI.

Vilken årsmodell har du?
Jag har en 06:a så alltså pre LCI
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Då tycker jag M-paket gör väldigt mycket för utseendet!
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Tycker m-paketet är som natt och dag. Skulle inte köpa en e90/e91 pre lci utan m-paket gör sån stor skillnad tycker jag. Dock en LCI till rätt pris funkar utan m-paket, även fast de är bra mycket snyggare med.

st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Självklart med stilrent med standardstötfångare, mer lackad plast men tycker nog att det är snyggare med m sportpaket.

Tycker att M sportfrontspoilern ser lite konstig ut rakt framifrån, annars är jag riktigt nöjd med utseende på pre-LCIbilar med m sportpaket.
ar
457
argungu
118i -20
M-sport bakifrån ser ut som "hoppsan, karossen räckte inte till, vi sätter dit en bit svart plast istället!" tycker jag. M-sport framifrån är extremt snyggt däremot.

/Erik
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Snyggt fram men hellre standard bak.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Mycket snyggare med M-paketet. Stört skillnad gör det i fronten.
På bilar med mörk lack syns skillnaden mindre. Men på ljusa färger, speciellt vitt så är skillnaden enormt stor.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Mycket snyggare med M-paketet. Störst skillnad gör det i fronten.
På bilar med mörk lack syns skillnaden mindre. Men på ljusa färger, speciellt vitt så är skillnaden enormt stor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.