|
|
|
|---|---|
|
I vissa situationer beter sig regnsensorn väldigt märkligt... Regn som mer är som dimma/fin dusch har den svårt att registrera då den torkar sällan, trots näst högst känsligheten. Samma vid låga hastigheter, dock kan det var mycket regn, fortfarande svårt att torka rutan. Gäller även vid skvätt från andra bilar, rutan täckt av vatten, dröjer med tork. Kan någon förklara hur jag ska göra, i land funkar den dom en dröm men sen så är det tvärt emot det man vill... Hur upplever ni era? | |
|
Det är en av de sämre som jag har använt, funkar men inte mer. Sitter konstant och dubbelklickar i dåligt väder. Man kan även koda om känsligheten, ska bla göras vid byte av ruta. |
|
|
Jag tycker att den fungerar dåligt. Framför allt är känsligheten för låg, även när man satt den i det mest känsliga läget. Jag har fått för mig att den fungerar som sämst när det inte regnat på ett tag och det kan finnas en tunn film av smuts på rutan. Kör man däremot genom ett rejält regnväder som därefter följs av omväxlande regn, duggregn oh uppehåll verkar regnsensorn fungera bättre. |
|
|
Håller med er! Har noterat en sak som kan hjälpa, eller så är det ren inbillning... Att ställa känsligheten på lägst, aktivera den gröna när rutan får regn på sig och sen öka känsligheten. Men framförallt i låga hastigheter torkar den för sällan i alla väder så det är rent trafikfarligt när det är mörkt. Detta måste ju gå att åtgärda då alla regnsensorer fungerar på samma sätt och på andra modeller/märken har jag upplevt det som mer träffsäkert. Någon som bett er verkstad att se över och fått det åtgärdat? Jag har bytt ruta en gång, dock oförändrad funktion, påpekade att den fungerade dåligt då men fick till svar att det kanske löste sig när man bytte ruta. |
|
|
Upplever samma som er, torkarna går lite som dom vill och inte när de borde. Har hittills bara fått slagit på manuella intervallen en gång under 2000mil då regnsensorn absolut inte ville öka hastigheten till högsta trots att regnet piskade på som bara den. Sitter annars och tappar på en-tork eller dubbelklick på sensorknappen. |
|
|
Samma upplevelse här...har haft tre generationer av 3-serien, E46, E91 och nu F31. På E46:an funkade regnsensorn riktigt bra...regnsensorn på E91 var sämre och på F31 är den makalöst dålig. Antar att det handlar om någon form av omvänd produktutveckling... /J.I |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.