|
|
|
|---|---|
|
Hej. Imorn ska jag lämna in bilen i Huddinge på Mekononen där de ska göra Bilstein Engine Flush. Är det någon här som provat de på sin bil tidigare? | |
|
Hur gick de? |
|
| Finns ett reportage om det Länk | |
|
Intressant. Motordialys måste vara bättre "motorrengöring på burk". Länken i reportaget ledde till en sida på kinesiska... Såg att Malte Månsson gör det. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej. Det verkar ha gått bra :) Motorn är som ny inuti. Oljan är alldeles jättefin som ny. I vanliga fall blir den svart ganska direkt efter ett oljebyte. Priset landade på 2800 kr totalt med ny olja och filter, tycker det känns okej. |
|
|
Glömde tilläga att jag anser att Bmw har alldeles för långa bytes intervaller på olja. Jag byter min olja vår och höst oavsett miltal, då vet jag att det alltid är fräsch olja i motorn. |
|
|
Hej Mavri: Gjorde du detta enbart i förebyggande syfte? Väldigt klokt av dig i så fall måste jag säga. Själv gjorde jag det på min 525 -04 för nu snart ett år sedan då den knackade ganska ordentligt vid kallstart i ca 5 sekunder tills oljan pumpats runt ordentligt. 2 dagar efter motordialysen så började den knacka igen men sen har jag konsekvent tankat 98 oktan samt även kört en flaska Wynns ventillyftar-rengöring samt oljetillsats och nu är den tyst igen. Motordialysen kostade ungefär samma för mig. |
|
|
Jag har också gjort det (Huddinge nånstans men inte mekonomen). Med tanke på den lilla merkostnaden jämfört med oljebyte tycker jag det var värt det. Bilen i fråga hade stått still i 6 månader innan bytet annars hade jag nog bara gjort ett vanligt byte. ------- //Lövet |
|
| Jag gör allt i förebyggande syfte , även den här gången. Sen så byter jag olja efter max 750 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.