AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.553

Köpråd M3

pl
3
pliden
325 -07
Har funderingar att byta upp mig från en 325 -07 M-Sport till en M3:a. Har hittat denna
Länk!

Vad tror Ni som har haft/har en M3:a om att köpa en importerad bil?
Samt vad ligger servicekostnaderna på om man jämför mot tex min nuvarande 325:a?

Och vad ska man tänka på vid köp?

Tackar för all hjälp jag kan få
Mvh Peter
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, import spelar mindre roll om all historik osv är iordning och bilen är ärlig, det är iaf min erfarenhet. På en bil med dem milen så är det istället skicket, antal brukare och om bilen är regelbundet/auktoriserat servad som är viktigt. Be handlaren om ett utdrag från BMW:s centraldator om det inte redan finns med för att kontrollera mot s-boken.

Service är helt klart dyrare på en M-bil, men ändå inga fantasipriser, beror lite på vad som är gjort senast, en "storservice" med stift/alla vätskor/kontroll kostade drygt 10 på min förra om jag inte missminner mig.

12-24 mån garanti är tryggt att få med på en sådan bil, kolla bara villkoren noggrant!

Lycka till!
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Som sagt, dokumentation som säkertställer mil och service är ett absolut måste på en tyskimport. Själv tillhör jag dom som aldrig skulle köpa en tyskimport i andra hand däremot kan jag tänka mig att köpa en från handlare i Tyskland.

Nåväl, begade M-bilar kan ju vara billiga i inköp men kostar massor att försäkra, skatta och framförallt, serva. Servar du på BMW är det fantasipriser. Oljebyte/filter på min M3-08 kostade drygt 8000:- på Bavaria Solna våren 2014.

Men, fantastiska bilar att köra ! Lycka till

Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Musse du har blivit lurad eller något

Jag bytte olja och filter på min m3a på Bavaria Vällingby för ca 3300kr. Har kvitto om du vill se.
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Malleru, jag tror dig. Eftersom min bil var en premium selection så ingick en oljeservice så det slapp jag betala. Men jag frågade om dom spätt ut oljan med champagne, tror dom tog typ 300:-/liter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.