AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.599

Begagnad M3, slå till eller köpa nytt?

Sida 5 av 6
Har äntligen, efter ett halvårs väntan (beställde i Januari), fått veta att bilen är producerad (produktionsdatum 2016-07-02, första batchen MY17). Även fått VIN och allt verkar stämma.

Missade många träffar nu under sommaren (skulle egentligen ha fått den i Maj) men lär åka på en hel del nästa år istället. Har dock planerat in lite banåkning under hösten.

Ett par bilder på en bil med samma färg och typ och utrustning:

Länk
Länk
Antar du kommer sänka den med H&R eller liknande då den är ganska hög?
Har ett eibach-kit som ska på. Bak är den perfekt, det är fram som måste ner. Sen 10mm-spacers runt om.
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Du som beställt en grå? Tänkte om det var du som hade postat på bimmers of swedens facebook. Riktigtsnygg färg i så fall
Yes, det är den. Tackar!
Leverans imorgon, men kikade lite på den idag. Sjukt nöjd!

Länk
Sjukt snygg!!! Grattis!

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grattis! Äntligen!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Grattis.... riktigt snygg :)
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Tjusig var tveksam på dom nya fälgarna men ju mer man tittar desto bättre blir dom :)
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Otroligt snygg! Var också tveksam till fälgarna när de först kom ut men nu tycker jag de är riktigt snygga och kommer bli riktiga dyrgripar. Lacken ser riktigt härlig ut, väntar på med spänning på nya bilder

Tack!

Är så sjukt nöjd med både utrustning och färg, dock så ösregnade det från lunch då jag plockade ut den till kvällen. Efter midnatt så hade vattnet runnit undan så att jag kunde ta ut henne en sväng: Länk
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
snygg bil, grattis :)
funderat på akropovic downpipes? kostar 12tkr ger ca 24 hästar o mindre vikt :)
Ja en riktig kanonbil. M3 är ofta snyggare än M4 anser jag. Dock är den vita på M-bilar i Västerås ruggigt läcker. Var beställde du din bil?

/Anders
Malleru: Sportsystemet som sitter på (Obs, ej m-performance) låter redan en hel del, betydligt mer än en standard M3.

Har lite planer för bilen men just nu tänker jag bara njuta av den som den är.

Med känsla: Håller med, M3 har bättre linjer. Hade jag köpt coupe så hade jag troligtvis gått på en c63s eller Porsche.

Köpte den via Bilia Göteborg
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
10 mm spacers är vanskligt, på de flesta BMW's ligger inte spacers helt mot navet eftersom flänsen på navet har 10 mm utstick och detta orsakar vibrationer. Satsa på 12 mm spacers istället för att vara på säkra sidan.

Länk

Jag har köpt härifrån flera gånger och det är väldigt bra priser och snabb frakt, ingår även nya bultar i rätt längd samt låsbultar i de flesta kitten:

Silver: Länk

Svarta: Länk
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Stort grattis dd88. Kul att äntligen få bilen.
Westersund: Har spacers från Eibach liggande, de har en liknande lösning. Mer än 10mm blir lite för bra, vill inte ha däcksprut över sidorna.

Dm3: Tackar!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Men navförlängare går det bra med 10 mm. :)
Rätt "läskig" M4 som kom upp idag i Göteborg

Länk

Nån som går igång på färgen?

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.