AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.600

Begagnad M3, slå till eller köpa nytt?

Sida 4 av 6
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Förklara din situation och gör som Malleru skriver, fast va ännu hårdare och ställ ett ultimatum. En likvärdig lånebil mellan v18-v25 annars så avbokar du. Eftersom du ändå är inne på att avboka den så förlorar du inget.

MU
940
MUC
M340i - 2025
Åtta veckors försening känns inte rimligt men det beror som du säger på vad som står i avtalet.

Jag hade nog försökt att få bilfirman att byta in min nuvarande bil till ett väldigt förmånligt pris (åtminstone det du rimligen kan få vid en privatförsäljning) och givetvis att inbytet görs när du får nycklarna till den nya.

Om du skall avboka så är det också en avtalsfråga, kan du det enligt avtalet eller åker du på någon straffavgift för detta?
Var nere hos handlaren tidigare idag för att få lite papper.

Har tidigare lovat mig själv att inte köra någon av deras demobilar då jag inte vill spä på försenings-ångesten. Slutade med att jag satt där i deras M4 cab med Competition Package (Här efter ZCP) . Ett par timmar senare kan jag konstatera att:

1) Jag är sjukt glad över att jag la till ZCP, inte alls så stötig som jag trodde den skulle vara. Fälgarna är ok i verkligheten, tom snygga på avstånd.
2) Den låter helt underbart. En bra bit efter många konkurrenter, men mycket bättre än motsvarande bil utan ZCP. Tycker att M2 låter bättre än en standard M3 men ZCP tar det till en annan nivå.
3) Jag kommer aldrig köpa en cab. Efter 70 så var det fruktansvärt, över 150 olidligt. Ser inte njutningen i det. Tjuter fortfarande i öronen.
4) Styrningen känns om möjligt ännu mer avtrubbad med 20". Körde lite småvägar och den är inte alls så direkt och responsiv som jag egentligen vill ha den. Lite flytande känsla över det. Egentligen den enda nackdelen jag kan hitta med nuvarande generation M3/M4.
5) Sakhir Orange funkar inte för mig, nu när jag har spenderat lite tid med den så är jag glad att jag gick vidare. Den är ok, men ger inte det där lilla extra, trots strålande sol.

Hoppas verkligen att MY17 får uppgraderingar värda att vänta på, just nu vill man bara att det ska bli Augusti.

I leveranshallen stod även en mineralgrå m3 med ZCP, den var riktigt jävla snygg och jag kan inte annat än gratulera den som köpt den.

Ett par bilder: Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Personligen ogillar jag skarpt dessa fälgar.. Men smaken är som baken!

Riktigt snygga bilar båda två annars :)
Håller med dig Ribban. Fälgarna ser inte ut som BMW original.

/Anders
Ja jag är inte helt såld på fälgarna heller, hade man kunnat välja 19" så hade jag gjort det utan att tveka.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Jag hade tagit allt i CP-paketet minus hjulen. Vet att det inte går så då hade jag antingen 1) köpt 19" hjulen istället, gärna de svarta och lagt undan CP-hjulen eller 2) lackat CP-hjulen helsvarta och behållt dom på. Alt 1 så byter man bara dagen man säljer och säljer vidare 19".
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Man kan lätt missförstå vad ett CP paket kan innehålla :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Färgerna för 2017 har läckt, dessa är från en Kanadensisk order guide men hoppas den svenska är liknande:

Grey Black
(Non-metallic)
Imola Red
(Metallic)
Imola Red
(Metallic)
Java Green
(Metallic)
Laguna Seca Blue
(Metallic)
Lava Grey
(Metallic)
Speed Yellow
(Non-metallic)
British Racing
Green (Metallic)
Fashion Grey
(Non-metallic)
Santorini Blue
(Non-metallic)
San Marino Blue
(Metallic)"

Se här: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Inte en chans att Javagrön kommer som standardfärg till Sverige! (...?)
Kanada har samma färger som Sverige idag, men jag har svårt att tro att vi får elva nya "standardindividual"-färger för MY17, men i bästa fall så plockar dom ut de fyra bästa av dessa. I värsta fall så är det samma färger som MY16, har ryktats om båda.

Speed Yellow är min favorit men vet inte om jag skulle kunna leva med den.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sjukt bra färger! Synd att de inte fanns från start. Speed Yellow, Imola Red och även Fashion Grey är härliga färger. Hoppas det stämmer.
Vill ha Java green på min nästa bil, kanske en M4 cabrio:)

EB
Var hos handlaren precis, WIFI och CarPlay finns i systemet men inga nya färger.

Produktion vecka 27 och leverans 31 känns jävligt bra iaf, en månad tidigare än väntat.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag tycker fö CP-fälgarna är underskattade - kommande klassiker!
Ja dom ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild.
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Älskar "CP " fälgarna :)
Kul me lite nytänk :)
Fan, nu blir jag bara trött på allt igen.

Verkar som att produktionen sattes igång i förra veckan, så det blir en 2016... (trots att jag hade fått en slot första veckan i Juli)

(Den har fått VIN 5F94312 och där står Production Date 0001-01-01)

Nu när jag har väntat så här länge så tänker jag inte ta en 2016, och nästa gång jag köper bil så kommer jag ta en från hallen.
Det står ju rätt klart i dokumentet ovan att de "coola" färgerna tillhör deras Ultimate Package. Så inget som kommer som standardval.

edit: Såg nu att det var rätt gammalt inlägg... Whateva!
Imolarot: Ja det framkom rätt kort efter att det enbart var för Kanada.

Gällande min bil så kan det, med lite tur, ha blivit ett missförstånd. Ordinarie säljare är på semester så jag fick informationen av en kollega till honom. Enligt folket på Bimmerpost så är det sista veckan i produktionen som räknas som produktionsvecka, så den bör bli första veckan i Augusti.

Fick även lära mig att man kan plocka fram årdmodell ur VIN-numret, smidigt.

Känns lite bättre nu iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.