|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
| Om man vill ha en bil fort står det en svart med ljust skinn hos Brandt som ser fin ut. Har iofs kermamiska bromsar med allt vad det innebär. Den har stått där ett bra tag (sedan i somras iaf). Kanske finns det prutmån på den? | |
|
Bilen på Brandt är fin. Den säljes åt kund och jag känner han som äger den väldigt väl privat. Den har dock inte stått hos handlaren hela tiden utan han har haft hemma den lite då o då när suget blir för stort. Om någon är intresserad av den så kan ni höra av er till mig för privat visning. Jag vet att om han kan få till en snabb privat affär så är priset mycket justerbart. |
|
|
La beställning på en M3 tidigare idag, inga problem att få 12%. Hade säkert kunnat få lite till men har hellre en bra relation med säljaren. Förväntad leverans i april, bara att gå i dvala. |
|
|
dd88 Varför har du hellre en bra relation till säljaren? I slutet handlar det om för säljaren att tjäna pengar och för köparen att spara pengar. Jag går stenhårt på förhandlingar. |
|
|
Hade kanske fått 0.5% till, det blir 4-5000:- extra. Då plockar jag hellre ut fri lånebil till semestern, följer med på event och ha tillgång till "gräddfilen" om något skulle uppstå. 12% är bra, dumt att bli girig. |
|
| Stort grattis till en fin bil dd88. Det enda jag hade funderat på ytterligare utrustningsmässigt är backkameran. | |
| Funderar lite på att ersätta parkeringshjälpen och speed limit info med kamera, men då inte ens sambon påstår sig behöva den känns den överflödig. | |
|
Grattis! Blev det Sakhir orange till slut? Du har väl sett när Peter Sundfeldt kör en sån, riktigt snygg! (url) |
|
|
Ja ordern blev en Sakhir Orange, men har veckan ut på mig att ändra. Står mellan den och Mineral Grey. Pendlar fram och tillbaka nu. Den ska se bra ut originalutrustad men även med lite eftermarknadsdelar på, tycker Mineral Grey ser bäst ut med lite nya prylar medan Sakhir ser bäst ut som den kommer från fabrik. |
|
|
Färgen är alltid ett velande :) Hämtar ut en Guldmetallic Scirooco R på fredag, har inte sett lacken IRL än. |
|
| Grattis till en grym bil :) | |
|
Fått produktion v14 och leverans v18, antar att man inte ska lite till 100% på dessa uppgifter? Hur ofta får man hem bilen aviserad tid? Även bytt färg två gånger sen sist, dock väldigt nöjd med utrustningen. Liten sugen på Competition Package men de medföljande 20" lockar inte alls. |
|
|
Brukar stämma hyfsat. Det som kan strula är om de är uppbackade med jobb i Halmstad eller att man missar en transport upp. Jag hade inte tvekat på CP, förvånansvärt "prisvärt" i förhållande till vad man får, och ett bra sätt att särskilja sig från de övriga tidiga M3:orna. Ett kryss som förhållandevis kommer hålla värdet bra framöver. Förhoppningsvis har man också fått bättre ordning på bakvagnen och att bilen är mindre känslig för skiftningar i vägbanan. Gillar fälgarna! Kund dock ha varit 19". |
|
|
Bra val :) nytt är nytt , end of discussion . Blev det el stolar ? Känns inte så premium med manuella . |
|
|
Acey: Hade det varit möjligt att byta ut hjulen mot 19" så hade jag tagit det direkt. Sätena kan jag leva med men 20" skulle aldrig fungera. Finns eftermarknadsdelar som löser problemen i bakvagnen för $300-400 (stag och bussningar), även välbeprövade tuners från $370 som ger 60-120 extra whp, så jag ångrar inte att jag valde bort ZCP. Sen förstår jag ju att ZCP gör sitt för andrahandsvärdet. RasmusBMW: Ja det var ett självklart val, här är hela specen: Länk |
|
|
Hade räknat med att bilen skulle komma om ett par veckor men fick idag reda på att den är försenad till slutet av Juni. Vetifan vad jag ska göra. Har bilen ute till försäljning och semester planerad kring den nya bilen. Just nu känns det som att jag bara vill skita i det. Beställde i slutet av januari så känner verkligen inte för att vänta mer. |
|
| Hur hade panelen resonerat? | |
| Rejäl kompensation för förseningen är väl det minsta dom kan erbjuda ... | |
|
Förklara situationen för BMW, dem kanske är snälla och lånar dig en likvärdig bil från den planerade lev tid tills att du får din bil. Jag kanske låter naiv men man vet aldrig! |
|
|
Såhär har det sagts tidigare: När jag fick offerten: leverans i slutet av mars. När jag la beställningen en vecka senare: leverans i april. När ordern blev bekräftad av BMW: byggs vecka 14, leverans vecka 18. Och idag får jag reda på att den tidigast kommer in vecka 25. Har avtalet på jobbet så jag vet inte vad "rimlig" försening innebär. Just nu lutar det åt att avboka. Ska jag ändå vänta så kan jag lika gärna ta en 2017 från juliproduktionen, men då är sommaren över när jag får den, så då kan jag lika gärna vänta tills nästa vår... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.