|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Funderar på följande bil : Länk å skulle behöva fråga om råd. Företaget har haft bilen sedan slutet av september utan å fått den såld. Den är besiktigad slutet av september även om besiktningsperioden är under vintern. Ser man på den bilden med motorrummet ser man en balk som slutar tvärt längst fram där en list antar jag borde täcka över den?! Tror ni denna bil varit krockad å sedan reparerats eller varit någon slags renoveringsprojekt? | |
|
Du menar där i mitten ovan njurarna? Huvlåset har sin plats där, helt normalt. Köper du den nu så kommer du ju bli skyldig att besikta den igen samt betala skatten då den är avställd. Ser även på närbilden på hjulet att bromsskivan ser rätt svart ut. Se noga över status på bromsskivor samt belägg runt om. // Jonas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla för all del med föregående ägare innan du köper bil hos en vimpelhandlare i Örebro. Om vad de har att säga om bilen. den har ju rullat några mil så det kan ju vara bra att veta vad som är bytt, annars kan det bli en dyr historia. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej! Jag har precis Letat E91 under en lång tid till slut blev det en320D -08. Jag var lite intresserad av denna:Länk Säljaren hade ägt bilen sedan 2000mil och verkade seriös. full dokumentation mm. Den hade dessutom massa utrustning som inte stod med i annonsen. Jag backade affären när jag räknade på bensinförbrukning. det skilde nästan 10000/år i ägandekostnad på min nyköpta 320d -08 och en 325IXA -06. Då räknade jag med ca 1500mil/år och samma försäkringskonstnad.. Mitt första val var en 320D men jag vart orolig för kamkedjan. bilen jag köpte hade precis bytt hela kamkedjesatsen inkl alla drev och spännare. jag är supernöjd! Bara en tanke :) |
|
|
Vad har du räknat med för förbrukningar? Det skiljer kanske 3dl per mil mellan dem, inte mer. ------- //Lövet |
|
|
hej! 325xiT 218 6/2497 0,94 (1,01) 320d T 177 4/1995 0,49 (0,56) Länk Jag räkningade med att 320D drar 0.65 med skatt 2900 och 325xi 1.1 med skatt 2890. blir ca 9200/år |
|
| Alla vi söker olika saker. Jag vill ha lite mer drag i bilen å bensinförbrukningen är litr sekundärt. Men tack ändå för dina tankar. Uppskattas. Någon som har erfarenhet av bilhandlaren jag länkat till ovan? Finn två, tre styck bilhandlare i Stockholm (car selection samt Stockholms bilmäklare i Täby) å båda verkar vara ena riktiga skojare. Verkar inte säljas många BMW i denna prisklass direkt av privatpersoner i Stockholm vad jag märkt. | |
|
Nu är det ju lite annan prisklass..men en god vän säljer denna och det är ett bra exemplar iaf: Länk |
|
| Impnaz, hälsa din vän att hans annons är helt värdelös. | |
| Riktig fin bil men ca 40 000kr över min prisklass 😅 | |
|
Extravagant77: Absolut, jag hajar :) Robert Lundberg: Jag hälsar dig att du är en dryg idiot. |
|
| Tack för allas tips. Vart en E91 325 i 2006: 16 000 mil. Riktigt nöjd hittils. | |
|
Grattis, extravagant77. Gjorde samma val i mitten på november och är också hur nöjd om helst. :) |
|
|
Grattis till nya bilen extravagant77. Impnaz. Om din polare undrar varför det är så klent intresse för bilen så beror det bland annat på att annonsen är kass (fortfarande). Du får gärna kalla mig för dryg idiot, men uppriktig är jag i alla fall :) |
|
|
😊😊 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.