|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Siewert. Jag köpte också på Biltema. Det finns två lösa för ca 50 spänn styck, den ena passar min N42(Z4) och den andra passar X1. Kommer inte i håg vilken men du kan räkna kanterna eller diametern så är det bara köpa den rätta. /Peter |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Tack alla, Nej precis, N42 har inte 36'ans hylsa. Och jag kan inte ge 649:- för att öppna ett lock. 50+medbmw's lösning att hitta rätt enstaka lock får det bli då. Eller Amazon-länken. Men jag behöver den ju NU, så... Tusan var ju på Biltema i lördags, tyyyyyypiskt. A. |
|
Denna typ av öppnare brukar fungera bra om du inte får tag på "plåtlocket": Länk Jag har även använt avdragare av typen längst till vänster på bilden: Länk Men bäst är givetvis "plåtlocket" som sätts ovanpå oljefilterlocket i plast. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Tack Johan! Jag undrar sa flundran om jag inte har en sån (din andra länk) hemma. Om jag har det gör jag ett försiktigt försök. Annars får det bli att räkna kanter/diameter o kolla om Feltema har ett sånt lock som passar. /a |
|
Det här verkar bra. Ca 120kr från England ink frakt. Länk "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Storabjörnen, jag såg att jag var slarvig när jag skrev inlägget - verktyget längst till HÖGER skall det vara! Att det skall vara så svårt att komma ihåg rätt - höger är handen där tummen sitter till vänster, var det visst..! ;) Det längst till vänster kan nog göra märken i oljefilterlocket... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag tror det var artikel 20323 som jag köpte på biltema när jag bytte olja på föräldrarnas 316 compact. Funka perfekt, och verktyget var egentligen till ett gäng olika Volvomodeller. Mvh Kahn-d |
|
| Kahn-d. Helt rätt. | |
Ingen fara Johan. ;-) Det är som att åka någonstans med min fru, hon säger "sväng vänster i korsningen!" Då vet man, lika bra att ladda för högersväng. ;-) Jo, den vänstra känns lite taggig. Vågar inte ens testa inser jag. Men du, nu verkar det arta sig. Biltemas stora avdragarlock 20323 som Kahn-D listar, rimmar med vad Marin489 länkar till. :-) Båda verkar uttryckligen lista ett antal Volvo-modeller, men tydligen också N42 om man får tro expertisen rätt. Tror minsann jag ska ta 330'n till Biltema. Vad avser WD40-metoden så går jag ikväll in på dygn 2. Cylinder 1 och 2 (heter de så, närmast fronten?) verkar ha minskat mest i nivå under dygn 1. Jag blev varse att 3 och 4 behållit sin vätska ganska väl då jag råkade rucka på vevaxeln lite för kraftigt. Plumsade ut över batteri och höger framskärm o grenrör. :-P Nu har jag fyllt igen och noggrannare mätt hur mycket jag fyllt med en sticka som jag mätt och antecknat hur högt vätskan står. Försökt få kolvarna att stå som allra högst allihop. Läser av imorrn kväll igen. Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.