|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag/vi köpte en BMW 320D -08 idag. bilen känns tight och fin men den har ett litet missljud från bakvagnen. på småguppiga/snömoddiga vägar dunkar det lite lätt från bakvagnen. det är ett ganska dovt ljud som eftersläpar själva hjulrörelsen. Låter lite som när fjäderbenslagringar är trasiga (bak på min gamla saab) fast det följer inte riktigt hjulets rörelse. Är detta något vanligt fel/ljud på E90 eller är det bara att hissa upp och börja bända? Jag trodde först att avgaset låg och klonka men det sitter stumt! Tacksam för svar. | |
|
Det är inte snö, is som fastnat som går emot hjul eller nåt...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej! Nej, det tror jag inte. bilen hämtades ur varmgarage och ljudet fanns redan från början. jag köpte den medvetet om detta ljud. |
|
|
Hur långt har den gått? Vet du körhistoriken, t ex. dragkrok med mycket körning med tunga släp etc.? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Den har gått i gbg med 17000mil på mätaren, varken säljaren eller hans vän som ägt bilen innan hade husvagn. det sitter HR fjädrar på den för övrigt. |
|
|
jag var precis nere i GDS hallen och hissade upp bilen. Det va muttern i underkant på höger stötdämpare bak som lossnat så att dämparen glappar. Tjejen vill ändå ha orginalfjädrarna återmonterade, stötarna fram är nya iår så jag köper nya stötar bak och lämnar in den för byte. Tack för hjälpen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.