|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att byta till Rondell 58 fälgar 8,5+10x18 med 265:or bak på min 735. Kommer detta att fungera eller behöver man modifiera skärmkanten? Min bil har en kilformssänkning, tyvärr vet jag inte hur många millimeter fram/bak. Om man nu behöver knäcka till skärmkanterna, vem kan göra detta i närheten av Göteborg? | |
|
Jag vet en kille som kör med de dimensionerna som du tänker göra och det går helt perfekt. Han har sänkt 55/35mm och han har bara vikt in kanten som går innåt mot däcket. Det tar inte i något för honom, i sådana fall så ska det vara en jättebula i vägen sa han till mig. //Schnitzer |
|
|
Får du bara bort minst 50% av den horisontella delen på skärmkanten så ska det inte vara några problem. Jeppe |
|
| Ok, men finns det någon som kan ta jobbet att vika inte den horisontella delen av skärmkanten? Jag känner att jag inte riktigt kan med att knäcka till den själv! | |
|
Ja, fråga någon verkstad om hjälp. De ska ha maskin för att ta bort en del av kanten, kanske någon plåtverkstad. //Schnitzer |
|
|
Tjenare! Kör med 265/35-18 på 9" fälgar bak på min 750, har inte tagit i ännu iaf. mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.