|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Autopower vänner! Jag är ny på sidan men hoppas ni kan hjälpa mig. Jag har en 540IA -95 som jag byt länkarmar på fram BMW Original och byt till ta technix coilovers på fram så jag fått den lagom låg mycket nöjd. MEN nu till saken styrningen funkade kanon inga konstigheter innan jag byte länkarmar och Coilovers MEN när jag backade ut ur garaget stog ratten rätt mycket snett så körde med sne ratt till däckverkstaden och gjorde hjulinställning fram så nu går bilen rakt när ratten är rak. MEN när jag svänger höger eller vänster är det ett rätt stort glapp innan själva bilen svänger. Mycket irriterande. så hjälp mig är ni snälla. Seriösa svar från folk som haft samma problem eller liknande. Eftersom man vill ju inte testa en massa som inte hjälper. Med vänlig hälsning Johan | |
|
Var det inget glapp i styrningen innan verkstadsbesöket bör det ha hänt något där. Kolla med de. Annars är ju e34 och andra gamla BMW kända för att drabbas av glapp i styrväxeln. Det går att justera, men är svårt att få perfekt. Sök så får du veta mer. En annan grej att kolla är muttern runt rattstången ovan pedalerna. Den ska vara lagom hårt åtdragen, sitter den löst får man ett glapp i styrningen. //Magnus |
|
We 2.004 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
90-talsbilar är väl generellt kända för att ha lite diffus styrning när ratten är i "neutralt" läge (däcken pekar rakt fram)? Sen när man väl för börjat svänga en bit på ratten är känslan tight och bra. |
|
Tack för svaren! Jag ska testa muttern runt rattstången ovan pedalerna. MEN 90-talsbilar är väl generellt kända för att ha lite diffus styrning när ratten är i "neutralt" Håller jag inte med om eftersom jag har Vänner som kör 80-90tals Volvo mercedes och E34 m5 E36 328I E34 520 med Perfekt styrning har pratat med dom och åldern på bilen har inget betydelse kan ju vara lite slitet efter 18.000mil som min E34 540IA gått men eftersom det var perfekt innan bytet så är det någiot som hänt. Men tack för tipsen och svar Med vänlig hälsning Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.