|
|
|
|---|---|
|
Lyftpunkt E90 Länk Pucken Länk Men den passade inte så bra på garagedomkraften. Länk Och såhär blir den för hög. Länk Tog en bit 3,5mm järn, böjde upp hörnen, och svetsade på en liten bit 30mm rör. Sen målade med hammarlack. Länk Länk Länk Nu passar det bättre. :) Länk Länk | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Snyggt! Blir förresten alltid lika glad när jag ser folk använder lyftpuck! Har samma domkraft som du och jag kör mer eller mindre alltid utan den massiva lyftsadeln till det mesta (jag vet inte riktigt vilken traktor de tänkte man skulle använd den lyftsadeln till). Men jag har också funderat en längre tid om jag inte borde göra liknande lösning som du nyss gjorde - så bra ide om hur man kan göra. |
|
Tackar. Ja, man behöver inte göra så komplicerat. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
För att inte vara komplicerad alls så räcker de med ett tillräckligt tjockt mellanlägg, typ de som finns på biltema Länk Då hade det funkat bra med domkraftens originallyftpunkt. Man behöver inte krångla till det med tillfrästa lyftklossar. Professionella verkstäder gör ju inte de så varför ska svensson göra det? Luftpunkten ser ut som den gör för att de ska gå att montera nöd-domkraften.. |
|
|
Det blir för högt då (som jag skrev) med den domkraften. Kommer inte under bilen då (om man inte först kör upp på nån bräda). --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag sågade till ett rätblock från en ishockeypuck. Det fungerar bra. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
Jag lägger en 10 mm plyfaskiva emellan. Har gått bra sedan dessa domkraftsfästen kom. **BMW-ägare i 35 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Sverige: Om du tar bort din köpta "puck" och använder lyftpunkten på bilen som den är tänkt att använda tillsammans med garagedomkraft eller billyft så blir det inte för högt.. Lyftpunktens väggar på bilen är tillräckligt starka och mot en mjuk gummikloss på domkraften som den går ner i en bit så sitter de även stadigt. De är endast när man inte har en gummikloss i mellan och kör metallskålen på domkraften mot lyftpunkten på bilen som saker går sönder... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.