AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
463

CODE-funktionen i stora färddatorn... Hur bra är den?

Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Hej!

När jag idag satt och bläddrade igenom instruktionsboken och noggrant läste igenom förddatorns alla funktioner (stora färddatorn, e32) så hittade jag en kul funktion, CODE.

Ja, och nu undrar jag om denna funktion egentligen är någon hjälp mot tjuvar som vill stjäla bilen? Eller går denna funktion bort när tjuven ska tjuvkoppla...?

Är det en pålitlig startspärr helt enkelt, undrar jag..

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Jag vet inte hur pålitlig den är men bilen startar inte med nyckel i alla fall. Prova får du se.
Det är bara startmotorn som snurrar förtvivlat men bilen startar inte.

Mvh.
Micke Olsson
ma
272
marbjo
325cab-91
det jag har hört är att om man rycker ur datorn så blir den nollad och bilen går att starta?? vet ej om det är sant?? prova

Länk
Jag brukar alltid använda CODE. Den kan dom säkert koppla ur men det tar tid!

Ju fler grejer du har som tar tid att "åtgärda" destå mindre är sannolikheten att bilen stjäls...

Jag har Rattlås, immo, alarm och Code alltid på! Ibland även borttagen säkring.... :-)
Om man ska rycka ur färddatorn så måste man först få bort stereon och i mitt fall tar det garanterat TID.
Jag monterade min brors lika dant och när dom snodde hans bil (Sierra) så hade dom sågat med sticksåg i panelen runt stereon för att få ut den.
Vilket innebär att bara försöka sig på min bil är meningslöst då jag aldrig parkerar på ställen där inbrott med "gått om tid" finns.
Hurvida funktionen "code" funkar när det gäller välslipade bovar kanske blir en följetång. Hoppas inte...

Mvh.
Micke Olsson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.