AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.142

BMW Inpa win 7?

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hej!

Nån som vet nån Inpa som man kan ladda ner som stödjer senare versioner än XP. Jag körde Inpa från piratebay men den stödjer bara XP det gick att installera efter lite meck.Men det var en hel del felmedelande vid installation. Men Jag får inte upp bilmodellerna när jag skall öppna Inpa. Jag har K+Dcan kabel som är kompatibel med Inpa.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, piratebay-inpan är inte så rolig att installera....bara XP också som sagt. Ser du inte modellerna är den hursomhelst inte rätt installerad. Du hittar detta kit på nätet som fungerar fint ända upp till Windows 10.(jäv)Länk

Mvh Ola

Min bil:

Länk
We
2.001
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Ola, vad är skillnaden mellan INPA och BMW Scannern som du också säljer? Måste man ha båda för att klara "allt"?
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
De är bra på olika sätt och kompletterar varandra väldigt bra. Den stora skillnaden är att BMW-scannern är special för "e39, e38, e46 -generationen". Nyare bilar såsom e60, e90 stöds inte alls. Uppsidan är att den är löjligt lätt att använda och att koda med. Tar bara minuter att koda halvljus eller stänga av en airbag t.ex. BMW-Scannern stöder dock bara live-data på M54 motorn och just live-data är nog dess akilleshäl.
Den Inpa-version jag har stöder allt från 96 till de sista E-serie bilarna. Den är lite trixigare att använda men otroligt kapabel på live-data från alla moduler vilket kan vara mycket bra vid svårare felsökning. Man kan även trigga och testa enheter i bilen på ett bra sätt.
Kodningsbiten i Inpa-kitet sköts med NCS-expert och där finns nästan inga begränsningar. Väljer man ett kit tar man Inpa i första hand tycker jag men jag kör ett bra paketpris på båda. Jag själv har e39:or och tar alltid BMW-scannern till "vardags" då den är så lättanvänd.
Båda verktygen fungerar på 64-bits operativ inkl Windows 8 & 10.
Installeras direkt i operativsystemet. Inga virtuella eller liknande behövs.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Nån som har lust o sälja Inpa programvaran på skiva,som funkar på Windows 7
Am
85
Amatören
BMW i4 M50 -23
Lamborghini R2 -07
Jag är också intresserad av enbart den mjukvaran.
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Jag köpte BMW-Scanner & INPA med kablar osv från OlaO för ca 1½ år sedan och det funkar bra när man väl får snurr på programmen (dvs följ guiderna). Testat BMW Scanner framgångsrikt till en E46 & en E39 och INPA framgångsrikt på E61 och E90 än så länge.

Kört på INPA på Windows 8 och Windows 10 utan problem. BMW Scanner kör jag på en virtuell XP-dator, funkar bra det med. Tyckte det verkade struligt att få det att funka till Windows 10.
Am
85
Amatören
BMW i4 M50 -23
Lamborghini R2 -07
olaO:

Säljer du enbart programvaran?

Med vänlig hälsning Amatören
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Amatören, nej det gör jag inte.

steifan, jag har nu drivers för att enkelt installera och köra BMW-scanner på Windows 8 och 10. Säg till om du vill ha dem. Osäker på om jag hade dem när du köpte.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Am
85
Amatören
BMW i4 M50 -23
Lamborghini R2 -07
Hej

Ja, absolut vill jag ha dessa.

Mvh
Sv
91
Sveamannen
530Da -01
Mustang Ht -69
Jag kan starkt rekommendera Olas kit, jag köpte det för några veckor sedan för installation på en win7 laptop.
Visst, inpa var lite meckigt att installera, men en bra guide följde med.
Efter att ha kört både inpa och BMW scanner och släckt mängder av felkoder, så har jag fått en bil som växlar som den ska,är avsevärt piggare och drar mindre diesel (gissningsvis 0,5-1 dl mätning vid tankning får utvisa).

da
3
dardanpopaj
e46 328ci -98
e90 320d -07
Väcker tråden lite igen!

Olao

Säljer du fortfarande inpa och BMW scanner?:)
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
dardanpopaj, nej jag har lagt ner detta för tillfället.

Mvh Ola
jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Olao snälla hjälp får inte igång inpa.. Hade igång de när jag köpte de o de va inga problem så skulle ja ut i bilen idag o koppla in men icke.. De 2 svarta Cirklarna e vita.. De var väl en 3år sen ja använde de sist om de spelar nån roll..
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej! kolla comportsinställningen i enhetshanteraren.
Måste stå på com1 och latency 1.
Har antagligen hoppat ur.

Mvh Ola
jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Jag tackar o bockar skall testa imorgon
jo
123
johan730ld
525d touring 2009
Olao du hade så rätt.. Com3 o latency 16 eller nått stog de på.. Nästa fråga., :kan man testa nivåregleringen på något sätt kompressorn har slutat brumma för några veckor sedan men den har inte säckat inte ihop. (E61) . Ja e inte sådär jättevass på inpa..
Ursäkta att jag kapar tråden lite
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Kontakta mig direkt via annonsen så slipper vi spamma här.

Länk

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.