|
|
|
|---|---|
|
behöver komma åt startmotorn och testa om den går runt samt eventuellt byta den då bilen bara klickar i reläet. bilen fungerade klockrent tills jag stängde av den nu helt död. startar ej på startkablar, klickar. Lättaste sättet att komma åt den och eventuellt byta är? uppifrån genom att plocka bort insug? eller underifrån på något vis? Alla tips är välkomna. Kommer troligtvis att även kolla swirl flaps och glödstift under samma operation. Modell: BMW E46 320d Touring 2003 | |
|
|
|
|
Hur det ser ut med motorn ute för att lättare se vad som behövs.. |
|
|
Bytte precis på min 320ci E46 med M54 motorn. Jag lyfte inte ens på huven när jag gjorde det och inte behövde jag lossa växellådan eller någonting annat som det tipsas om. Jag la upp en kort guide här. Hoppas att det löser en del huvudvärk :) |
|
|
Hej! Här är en länk som visar hur man byter startmotor uppifrån. Finns många klipp på tuben som visar hur man kan göra. En rejäl genomgång av dessa kan förgylla en mysig fredagskväll med chips och cola! Sen är lördagen räddad i garaget! E |
|
| Tack för guiden 2002tii. Sparar länken, bra att ha om/när startmotorn ger upp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.