|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag kör en bmw 535D E61 06 272 hk Nu är jag sugen på steg 2 till bilen, dvs DPF off samt cat ersättningsrör och programvara för liute mer effekt Har lusläst i forumet o de flesta verka rekommendera Vtech. Men om man birtse från Vtech, så har jag även läst Promotech, ecotune osv Har mailat Promotech och fick till svar att för 7900kr så får jag programvara samt DPF off funktionen (så inte det blir fel i systemet) då får jag skaffa dpf downpipen o sånt själv Ecotune har en komplett steg 2 dvs med rören och handenhet som man själv uppdatera bilen med som gör det möjligt att återställa till orginal, ECO eller performance till kostnad av ca 13500 kr Så dela gärna av era erfarenheter kring dessa firmor, eller om ni har andra förslag En annan fråga, på ebay såg jag att det säljes 113-114 dvs dpf och kat ersättningsrör från polen för ca 3100 kr, men vad jag förstod så är de i 63.5 mm, dvs 2.5 downpipe, ecotune o Vtech är väl i 3" utförande va ? Mvh zacka | |
|
Kolla med TM Chiptuning, svin bra! Prata med Thomas på Tjörn i Bohus. Har kört med Vtech innan, tycker dock Att TM är bättre när det gäller support o smidighet. |
|
| Gör även en egr delete. | |
|
Tack för era svar. ska kolla upp TM också Ang EGR delete har också fått tanken att göra det, men finns det nån specifik ni kan rekomendera att jag handlar ifrån ? eller funkar det med vilken som från Ebay ? Mvh zacke |
|
| Det borde vara tillräckligt att bara ta bort egr funktion mjukvarumässigt. | |
|
Aha ok, så det funkar utmärkt med det va ? |
|
|
Utan EGR (Avgasåterledning) så får du inte in en massa skit i förbränningen. Vet dock inte hur mycket extra det ger, kanske 5 hk? Thomas på TM kan säkerligen svara på de. |
|
|
Tack Jag vet att det är bara positivt att ta bort EGR o bestämt mig för att ta bort den t o m fysiskt , inbilla mig att man slipper grejer ivägen vid insugssidan innan insuget, bättre flöde är alltid bättre :-P Jag mailat o mailat ecotune utan svar, både via sidan, ebay osv... har ni erfarenheter om de är sega på konversation TM chiptuning är också kontaktad via mail, svara de inte i morgon, så ringer jag ner till de Mvh zacke OBS swirl flop and EGR delete är beställt, nu bara stage 2 som fattas så jag har nåt att göra i garaget denna tråkiga långa månaden :-) |
|
|
Ecotune stage 2 är beställt, de skulle inkludera EGR off software på köpet utan extra avgifter Växellåds filter och olja är beställt Nu får man hoppas att vinter tar slut snart så man kan testa bilen ordentligt kostnad totalt för stage 2 13500 inkl DHL frakt om nån är intresserad Mvh zacke |
|
| zackamk hur gick det för dig? Har det blivit av med steg" och är nöjd? | |
| Härligt att det heter Econtune om man tar bort rengöringen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.