AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
20.815

Nya Mercedes E-klass

Sida 5 av 6
Men vilken kund vill köpa av en "looser" så att det känns som att jag som kund är en av hans få kunder. Det är väl bättre att få känslan att man handlar av någon som har många kunder för att han säljer bra produkter o/e tjänster...

/Anders
Jag hade en E63 AMG -10 som var ruggigt snygg, sänkt och helvit med svart helläder, jag har nog aldrig i mitt liv mött så mycket kommentarer både på gatan och jobbet och var alltid utsatt när man parkerade i stan.

En gång var min kollega ute på lunchen och gick bakom två killar där min bil stod parkerad och hörde de sa "Kolla bilen, det måste vara en "jugge" som har den"

En kille jag lämnade bilen till som gjorde alla jobb på frågade första gången om jag jobbade med fastigheter :-)

Sålde den strax efter det, funkar inte ha såna bilar i Sverige.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Känns som det där kan variera storstad / landsort samt bransch. Men om du själv vet med dig att dina kunder kan reagera på det sättet så är det väl en onödig risk. Köp en Volvo och var glad, du har ju ganska roliga bilar att leka med privat.
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Jag tycker personligen M5 F10, E63 W212 & de övriga tyska bilar man haft har funkat väldigt bra. Folk stör sig inte så mycket!

Nu har jag en Ferrari F430 & en R8. Där kan man snacka om att det sticker hos folk.

Folk man känner stör sig, Folk man möter på bensinmacken stör sig osv.

Åker man däremot Dodge Ram som kostade lika mycket som R8an är det ingen som säger något drygt, Trotts att R8an har massvis med ägare, är import och i sämre skick än min "nya" Dodge... Lustigt det där!
Nån som var och provkörde i helgen?

Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Japp! Både i Torsdags (vip-visning) och i Lördags. En fantastisk bil på alla sätt, med stor vill-ha-känsla, men kombin lockar mig mer än sedanen. Blir hutlöst dyr med några kryss extra i tillvalslistan, men ingen bil i den klassen är ju direkt gratis;)
Utan tvekan en klassledare....än så länge. Redan drygt 500 ex sålda i Sverige, rätt bra jobbat tycker jag. En no-brainer för mig, om jag tvingats välja mellan MB, BMW, Audi..eller *host* S90...
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag var ute i förra veckan och provkörde på Hedin Bil AMG center i Sisjön.
Demobilen jag provade var en E220d med AMG-paket och 20" fälgar, teknikpaketet bestående av stora Comanden och teknikskärmarna, head up display, glaslucka och Burmeister ljudpaketet. Vidare hade den även utökat nappaläder med läderklädda paneler mm, dvs en extremt välutrustad bil, priset var ca 571.000 kr vilket jag i förhållande till utrustningsnivån inte tyckte kändes orimligt.

Intrycket är klart positivt, bilen är snygg både in och utvändigt. Komforten är också bra och ljudnivån låg trots 20" däck och fälgar. Stor skillnad mot W212 är mitt intryck.
Motor och låda gör sitt jobb gör sitt jobb men skänker ingen glädje, men det kan man inte heller förvänta sig av en 4-cyl diesel

Helt klart en fin bil och ett rejält lyft mot W212 som jag aldrig riktigt gillat, dock vet jag inte om en mer normalt utrustad bil hade imponerat på samma vis?

BMW CS #5139
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag var på VIP-visning av E-klass i onsdags och gillade den verkligen. Däremot upplevde jag den som lite trång, betydligt mindre än W212.

/Masten
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag är väldigt nyfiken på nya E-klass och ska nog försöka ta mig till en ÅF i helgen.
Någon som tagit in nån offert än?

Går det att få mer än den befintliga kampanjen på 44 000:- (SE Edition) som privatperson måntro..

//Robert
@Masten, men enligt jämförelsen som är bilagan till nya AMS så är den större än den gamla E-klass invändigt.

/Anders
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag struntar högaktningsfullt i vad AMS skrev, jag _upplevde_ den som trängre än W212.

/Masten
Ok... Sorry...

/Anders
Tycker också den verkar spännande. Ryktas att kombin kommer i september, någon som vet om det stämmer med hur det "brukar" funka för Mercedes?
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag var förbi på Smista idag och kollade och oj vad fin den är. Den är verkligen sjukt lik C-klass utvändigt, speciellt bakifrån. Fast mycket bättre proportioner.

Jag hade dessvärre inte tid att provköra den utan det får bli en annan gång. Mitt spontana intryck är att den ser verkligen premium ut. Interiören känns verkligen modernt och fräscht.
Det är även synd att dom i princip tagit bort mittenplatsen i baksätet och det har i princip bara blivit 2-sitsigt. Men på de 2 platserna sitter man å andra sidan väldigt bra.
Tänkte också försöka ta mig till Akalla handlaren och kolla in bilen i nästa vecka. De ska tydligen ha en E220 för provkörning vilket är bra så att man inte provar en som är alltför fullsmetad. Det blir lite svårt att köpa en med mindre motor etc. då.
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Provkörde idag en 220d i Danderyd. Bilen är riktigt fin och gav, precis som när jag sett bilder, en hel del habegär. Tyvärr blev jag besviken och habegäret fick sig en rejäl törn av att min upplevelse av drivlinan inte uppfyllde mina förväntningar. Jämfört med facelift 520d med 190 hk motorn så är mercan både bullrigare från motorn och inte alls lika förfinad i gången som jag ändå upplever 520:n. Allt är ju relativt men jag trodde ändå att Mercan skulle vara lika bra åtminstone. Valet om man ska köra fyrcylindrigt är enligt mig enkelt om det står mellan BMW och Mercedes. Spelar tyvärr ingen roll att Mercedes har en helt ny bil, jag blev så nöjd när jag satte mig i min BMW och åkte därifrån. Tilläggas kan att jag är Mercedes-entusiast sedan barnsben.
Nu finns även kombin presenterad. Rätt så snygg men har lite svårt för bakpartiet där jag tycker både BMW och Audi är mycket snyggare. Det verkar vara främst på tekniken som modellen är uppdaterad.
Länk

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En E43 AMG Kombi borde vara den optimala familjebilen. 400 hästar, fyrhjulsdrift överlägset bäst lastutrymmen och betydligt modernare än A6/5-serien. Undra vad prislappen kommer landa på?
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Tycker att den nya E-klass kombin är mycket ful. Trots stora fälgar i reklambilderna reagerar man framförallt på den misslyckade designen i övergången mellan taket, bakersta sidorutan och bakluckan när man ser bilen från sidan. Det är något med rundningen av den bakersta sidorutans bakkant/överkant som ställer till det... Liknar designen på nya C-klass men är ännu värre... Problemet kan väl sammanfattas med att D-stolpen ser ordentligt "topptung" ut - intentionen med designen har förmodligen varit att rutorna ska se lite kupélika ut, ungefär som på Shooting Brake.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.