|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Röstar också på brunt, känns mer ombonat och exklusivt än den vanliga svarta. Sen hade jag kanske inte tagit silver men men. :) Återkom med en recension när du fått bilen. |
|
|
Har just nu selenitgråmet och sadelbrun/svart läder ikryssad i beställning. Då instrumentpanel fortsatt är svart med sadelbrun klädsel är jag rädd för att standard amg dekorlist (typ silver) ger ett blarrigt intryck (brun. svart, silver). Det går iofs att byta ut listen mot en svart öppenporig askpanel. Snyggt eller bara gubbigt? |
|
|
Ok då byter du färgen till iridium och kör på brunt skinn. Skämt åsido, angående listen så vad som är gubbigt eller snyggt det väljer du. |
|
|
Trä är fint:) //RX400h -08 |
|
| Gubbigt med trä (i det här fallet). Modern silver bryter av fint mot bruna naturtoner, behåll som du hade det.. | |
| Jag röstar också för brunt skinn och sedan iridiumsilver utvändigt. En riktigt snygg kulör enligt mig och passar bra på en MB. | |
|
Instämmer med den exteriöra kulören och iofs med den interiöra också, men skulle för säkerhets skull fega ur där och köra svart skinn. /Anders |
|
|
Kul att du valt en W213. Funderar på samma sak framöver. Jag skulle välja antingen 1) selenitgråmet med sadelbrunt skinn eller 2) irridiumsilver med svart skinn . Ingen annan mix. Men det är förstås en smaksak Svart öppenporig askpanel blir kanonsnyggt till alternativ 1. Till Alt 2 skulle jag föredra standard aluminiumlisten som ingår i AMG paketet. Möjligen listen i "metallstruktur" för 5200 men tveksamt om det är värt tillägget. Nyfiken på vad du valt för utrustning i övrigt! |
|
|
Hej Ollen, det blir en selenitgråmet med sadelbrunt skinn och svart askpanel. Har kryssat en del i listan bl.a. AMG night Premiumpaket plus (nappa läder, panoramatak, minnespaket, multibeam led) Teknikpaket (command online, cockpit display, hud) Vinterpaket Förarassistentpaket Spegelpaket Air balance paket Drag 20" fälg Eluppvärmt baksäte mm |
|
|
Trevligt! Låter som en kanonspec! Färgkombinationen exteriört/interiört och den svarta trälisten blir verkligen smakfullt! Jag har inte sett utrustningspaketen för Fleet Edition på hemsidan ännu. Just nu verkar det vara nån felaktig mix av nya 213:s grundpriser och gamla 212:ans paketutrustning på Fleet E-sidan men de daterar väl upp sidan snart. Helst skulle jag vilja ha AMG-paketet utan de svarta "night"-detaljerna men de verkar paketera det förmånligare inklusive detta. Det ska bli kul att se den irl i april i vilket fall. Den nya 220d-motorn på 194 hk låter väldigt intressant på papparet, både förbruknings- och prestandamässigt. Hoppas du blir nöjd med bilen! Det har du alla förutsättningar att bli. Mvh O. |
|
|
Tror det blir samma paket som finns i prislistan/konfiguratorn till fleet edition. SE-paket (avantgarde+businesspaket) ingår som standard med fleet edition. AMG kostar 6000kr extra utan night package. Jag fick motsvarande fleet edition rabatt på all extrautrustning/paket. |
|
|
Ja, det kanske blir så (ang. utr alltså), åtminstone till en början. Jag får också skillnaden till +6.000 kr trots att man väljer bort Night. Men det kanske går att få ramavtalsrabatt på AMG-paketets ordinarie pris 33.900 kr iallafall. ¨ Aha det var ju en kanonbra rabatt du fått! Är väl drygt 15% som Fleet är rabatterad jämfört med listpriset. Men du beställde också en rejäl dos med utrustning. Ska bli intressant att höra vad du tycker om bilen senare. |
|
|
Kapar tråden lite, är sjukt sugen på nya E klass, kör idag en XC70, enda menet i mitt bilbytande är jante, hur upplever kunderna det när man kommer i en Merca? Är det fortfarande kommentarer? Jag fick endel kommentarer för mina Audi bilar tidigare, aldrig för Volvo - även fast dom bilarna varit dom dyraste.. Känns ju trist att köpa en ny bil som man vill ha för att senare tappa endel affärer för att folk tycker att man har för märkvärdig bil.. Hur upplever ni som kör merca det? |
|
|
Låter märkligt idag att du skall tappa affärer för att du kör en Merca, ta bort modellbeteckningen. Vad är du i för bransch? /Anders |
|
| Säger kunderna uttryckligen det? Om inte, tror jag det är hjärnspöken. Premiumbilar är ingen klassdelare idag förutom dyra italienska sportbilar kanske då. Gå för en E-klass om det är den du vill ha. Jag har åtminstone slutat lyssna på vad omgivningen tycker och tänker såvida det inte är min familj. | |
| Hur ofta möter dina kunder dig på parkeringen? | |
|
Jag jobbar i avfallsbranchen, säljer maskiner, numer är jag iofs försäljningschef. Fått kommentarer som, oj det flådigt eller avancerad bil när jag körde olika svarta A6or. Känns ju sådär om man köper en Eklass och kunderna irriterar sig på just stjärnan i fronten på bilen.. Kompisar som köpt ny merca har fått kommentarer från bekanta - OJ, det går bra nu.. |
|
|
Jag har råkat ut för kommentarer, typ " det går bra nu...." "fint ska det vara....", "Nu förstår jag varför era produkter kostar...." etc etc, när kunder får reda på vilken bil man åker. Åkte V70 innan c220, då fick jag inga kommentarer alls. Volvon var dyrare listpris, så folk har en viss, felaktig, uppfattning om vad det kostar. Nu får jag hela tiden försvara mig och säga att Mercedes är väldigt aggresiva på tjänstebilsmarknaden etc etc. Vet dock inte om det ligger någon verklig "jante" bakom eller det bara är jargong. Jobbar i IT-branschen. |
|
| Det är ju mycket möjligt att folk lägger en sådan kommentar i brist på annat att säga eller för att man uppskattar bilar och vill prata om bilen. Jag har dock väldigt svårt för att tro att detta påverkar det rent affärsmässiga. | |
| Sådana kommentarer är det närmsta man kommer en komplimang i Sverige. Standardsvaret är tack/tackar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.