|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Jag tycker den här ser riktigt bra ut! Mercedes höjer definitivt ribban i premiumklassen här och det blir en tuff nöt att knäcka för konkurrenterna. Ska bli mycket intressant att se prisbilden. Länk | |
|
Snygg och spännande inredning men den ser ju EXAKT ut som C och S klass. Visst, det är förstås tanken men är det inte lite ospännande? Verkar dock vara så man jobbar numera. Samma gäller ju F1, F10 och F30. ------- //Lövet |
|
| Fin bil. Elegant och framförallt fin inredning. | |
|
Tycker det är mycket tråkigt att Mercedes går i Audis fotspår och gör modellerna mer eller mindre exakt likadana. De tidigare modellerna av C, E och S-klass hade alla sin egen unika design och de gick inte att förväxla. Nu kommer man bara kunna se att det är en Mercedes som kommer och inte om det är en C-klass, E-klass, S-klass eller GLC. Lyckligtvis verkar inte BMW gå i denna fälla. Nya X1:an och nya 7-serien skiljer sig ändå ganska markant i utseende. |
|
|
F1, F10, F30 ser dock helt identiska ut ------- //Lövet |
|
| Fattar inte vad ni pratar om - Mercorna var mera lika kring nittiotalet. Ser man inte skillnad på modellerna är det kanske ens eget öga som är otränat på märket ifråga.. | |
| Väldigt snygg och väldigt lik S och C-klass som sagt. | |
| Tycker också den var rätt snygg, blir nog bättre i verklighet för proportionerna ser lite fel ut(bagaget). | |
|
Jag tycker Mercedes lyckas väldigt bra med att skilja Elegance och AMG paketen åt. Elegance har en helt annan aura än AMG. Visserligen lite gubbig men ändå. Bmw lyckas inte alls med detta i F10. @bmw newbie: Att bmw klarar av att skilja x1 och 7-serien åt kan väl knappas vara en bedrift. Det är hyfsat lätt att se skillnad på Mercedes GLA och s-klass också. |
|
|
Ja, det gör en rejäl skillnad på hur bilen upplevs beroende på om den har den stora stjärnan i grillen eller den lilla ovanpå! Konstigt egentligen. :) Jag har svårt att bestämma hur jag skulle gjort om jag var på gång att beställa en. |
|
|
Riktigt snygg! Att det skulle vara en nackdel att den är lik W222 S-klass, får jag inte ihop. Skulle det vara något dåligt med att vara lik en av marknadens vackraste bilar. För att dra paralleller till det märke som denna sida handlar om, så förnyar iaf MB sig. Nya 7-an G11 känns som en faceliftad F01 och känns i mina ögon daterad redan vid introduktionen. Inga nya innovationer heller, trotts att BMW Sveriges VD försökte få adaptiv luftfjädring att låta som nått tokhäftigt och nytt på Sverige-launchen. (Att man kunde styra bilen från nyckeln är den unik med, men det är också en unikt onödig funktion) |
|
| grym bil. dock måste jag säga att det känns som klasserna suddas ut. denna e-klass ser av bilderna att döma väldigt lyxig ut. vem behöver egentligen en s-klass`? samma sak med 5-serie kontra 7-serie.. de har vuxit så mycket både i storlek och klass .. hur som hellst en grym bil. merca är verkligen på gång | |
| Lite kul att Volvo gapade så mycket om att "nu är vi premium" vid lanseringen av S90. Mercedes gav svar på tal minst sagt. | |
Verdi |
Grelle, Självklart vill man ha kylarprydnaden. Eller "siktet" om man så vill. Gubbigt eller inte, det är det som gör en Mercedes. Att ha stjärnan på grillen är nåt som enbart ska vara på coupéer och cabar. Eller så kan man ha både och. Sällsynt fult. Länk Är det verkligen meningen att man ska ha så? |
| Ja, det där blev aningen för mycket... | |
|
Stjärnan på huven (eller grillen) måste vara eftermonterad ------- //Lövet |
|
|
Väldig snygg inredning, läcker instrumentpanel. Men som sagt den ser ju exakt ut som nya C och S-klass. |
|
|
Snygg? Javisst! Men så jala märkvärdigt är den inte!!Smaksak som sagt!! Klabbarparn |
|
|
Då är prisbilden för nya E-klass klar. Lär nog sälja en hel del. Länk |
|
|
Den är verkligen snygg. Gillar bakpartiet på sedanen. När kommer kombin? Bilder? /Anders |
|
| Bakpartiet är ju det fulaste på nya modellen, dom anstränger sig för mycket tycker jag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.