AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.880

Business CD Aux Problem

Ak
3
Akuarian
E46 320i Touring -04
Hej,
Bil: BMW e46 320i 2004
Jag köpte ett AUX "kitt" till min Business CD som jag idag pluggade in, kollat samtliga guider etc men får det inte att fungera. Ett sådant här: Länk

Iaf, prövat vrida sladden, upp och ner, prövat det andra uttaget men får inte fram AUX även när jag bläddrar mellan MODE på stereon.

Hur skall jag göra? Hittar som sagt inte AUX under Mode, hållt på med detta över 2 timmar och känns som jag prövat allt. Även kollat upp "mjukvaran" i stereon.

Är det så att BMW måste reprogrammera in AUX som jag läst på vissa engelska/amerikanska forum eller vad tror ni. Någon som haft liknande problem?

Mvh Jimmy
Hitta detta när jag sökte..

På E46-ans Business CD sitter det en kontakt bakpå stereon för CD-växlare och en annan för AUX. För att få aux att fungera (vara tillgänglig även när inget är inkopplat) så behöver man lägga ett motstånd över vänster och höger kanal. Dessutom så rekommenderas det att man lägger en konding i serie med varje kanal (för att blockera DC). 2 kondingar och ett motstånd är det enda som sitter i BMWs original-kablage som dom ville ha flera hundra kronor för.

Jag gjorde en själv. Dock så måste stereon vara senare än ett visst serienummer och ha rätt firmware. Nu var det ett tag sedan men jag tror att jag har en PDF hemma som en tysk har gjort där han förklarar allt ingående.

På äldre BMW-stereo till E46 och E39 så måste man simulera CD-växlare. Det finns moduler för det att köpa på Ebay bland annat
Ak
3
Akuarian
E46 320i Touring -04
Tusen tack som hjälper mig.
Är så dålig på det här med el. Jag har ju en stereo från 04, så den borde ju inte va för gammal.
Söker på ebay men är visst sämst på att söka har jag kommit fram till så tar gärna mer hjälp om du orkar.
Kan du länka motståndet jag måste köpa till cd växlaren?

Mvh
Ak
3
Akuarian
E46 320i Touring -04
Mitt Serial NR på stereon är: 65126939660-01
Mvh
Tyvärr har jag igen aning om hur du ska koppla.
Om ingen annan kan hjälpa till här så får du nog börja söka vidare.

Man ska väl inte behöva byta hela stereon? :)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.