|
|
|
|---|---|
|
Detta är kanske inte det mest kritiska problem jag har, men försöker ändå... Jag är på jakt efter en (eller rättare sagt två) nyckelringar med BMW-märke på. Var nere hos min lokala BMW-handlare, men nyckelringen som de säljer där är både stor och ful. Jag är ute efter en mer diskretare variant. Kan någon ge mig tips på var man kan finna snygga BMW-nyckelringar? Har provat Mekonomen och liknande affärer utan resultat. Mvh Stoffe | |
Mojse |
Kolla hos en låssmed! Håll Norrland kokande! |
|
Hade samma problem som du när jag skulle hitta en snygg nycklering med BMW-emblem. Typ en sådan man kan köpa på Mekonomen, HCJ, CD-cardic etc... Efter att ha letet att tag och inte funnit någon så var jag bara tvungen att fråga vart fan alla BMW-nyckelringar fanns? Svar: BMW har förbjudit att sälja "pirat nyckelringar" med BMW-emblem hos alla stora biltillbehörsfirmor i Sverige. Detta svar fick jag av HCJ och det verkar stämma då inte jag hittat någon. Tur som jag hade köpte jag en bil med org. BMW-nyckelring från 1980 och den har följt med nu ett tag i mina bilar =) Lycka till med att hitta en. Tror dock det kan bli svårt att hitta hos de stora firmorna. ///Tomas 528i -86 |
|
|
Fan också! Vill ha en simpel enkel med det blå-vita märket på. Får leta vidare, men tack för hjälpen! Fler tips mottages gärna Mvh Stoffe |
|
|
Hej. Hittade min nyckelring på Kanarieöarna. Skitsnygg... det är en BMW ratt i trä med ett litet BMW emblem i mitten. Liten och smidig. Hittade dock bara 2 st, så jag köpte dem och gav den andra till min bror.. =) Men om du vet nån som ska till Fuertuventura, så be dem hålla utkik efter en sån.. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack Bumper! Skall på semester snart (dessvärre inte Kanarieöarna)och skall hålla ögonen öppna. Mvh Stoffe |
|
| Men BMW har ju en uppsjö av snygga nyckelringar. Be återförsäljaren ta hem, eller varför inte besöka HK BMW Group i Solna? De har allt. | |
|
Men i Malmö (Förenade Bil) och Lund (Theanders) hade de bara en stor (10-15 cm) lång metallbit med BMWmärke på. Skitstörigt, för jag är lång och en sån grej irriterar mitt högerben. Mvh Stoffe |
|
| Har du inte kollat in de mycket fina kromade nyckelringar i form av siffrorna 3, 5 samt 7 i BMW stuk som finns hos BMW. Kostar ca 175:- och är både snygga och hållbara. Finns hos Förenadebil i Malmö (åtminstonde igår) | |
|
Menar du Förenade Bil Centrum? Får kolla på dem om jag har vägarna förbi. Tack. Mvh Stoffe |
|
|
Jag hade en gedigen och rätt diskret som jag köpte på BMW i Mölndal, men det var ju några år sen förstås. Det var en rund kromad "puck", ca 7 mm tjock och 20 mm i diameter med emblemet på ena sidan. På den satt en fjäderbelastad ögla med ungefär samma diameter. /Henrik |
|
|
Den där nyckelringen i form av en ratt med emblem i navet finns på varenda mack och stormarknad i Tyskland. /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.