|
|
|
|---|---|
|
Hej, råkade ut för en skum sak nyligen. Min E91 var helt död när jag skulle köra hem efter jobbet, helt utan ström. Hjälpte inte att använda startkablar etc, den var lika strömlös ändå betedde sig precis om att batteriet var urkopplat.... Bärgade ner den till BMW ÅF som ringer 2 dagar senare och inte hittat något fel...bilen har strömförsörjning ,startar som den ska etc de har kollat felkoder loggar etc utan att finna nåt konstigt. Efter att googlat runt hittar jag lite trådar som berör detta problem finns även en teknisk bulletin:(jag visade dokumentet för verkstaden men de var osäkra på om detta gällde europiska bilar) Länk nån som varit med om detta fenomen tidigare, kanske man ska byta säkringsbox och + matning som bulletinen föreslår? tacksam för hjälp Med vänlig hälsning Johan | |
| Är det automat? Tänkte om den inte riktigt var i n läget ? Eller var instrumentet med helt stendött? Borde väll finnas något stort huvudrelä som kanske strular | |
|
Hej, Ja bilen har automat, körde bilen till jobbet allt var normalt då la i P läget och tog ur nyckeln på eftermiddagen var bilen helt död, centrallås innerbelysning etc var ur funktion inte en gnutta ström i bilen öht.. bärgade då till BMW verkstad där allt fungerade när de skulle undersöka den. riktigt skumt.... Med vänlig hälsning Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.